باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

سد بالاخانلو باید تا پایان کار دولت به بهره‌برداری برسد

استاندار قزوین گفت: تکمیل طرح‌های مرتبط با آب شرب از اولویت های کشور است و بر این اساس باید بهره‌برداری از سد بالاخانلو تا پایان کار دولت به اتمام برسد.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور بعدازظهر چهارشنبه در بازدید از سد در دست احداث بالاخانلو در جریان سفر به شهرستان بوئین زهرا افزود: تامین اعتبار مورد نیاز این طرح باید با جدیت از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شرکت آب منطقه‌ ای با جدیت دنبال و پیگیری شود و در این خصوص با مسوولان وزارت نیرو نیز دیدار و گفت وگو خواهیم کرد.

استاندار قزوین گفت: تکمیل و بهره برداری این سد آب شرب پایدار برای پنج شهر استان را تامین می کند و بخشی از آب مورد نیاز اراضی کشاورزی منطقه و شهرستان بوئین زهرا را نیز ذخیره می کند از این رو سد بالاخانلو طرحی مهم و اولویت دار برای استان به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین نیز در این بازدید گفت: کار ساخت این سد مخزنی از سال ۹۲ آغاز شده و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

  یدالله ملکی با بیان اینکه تامین آب این سد از محل رودخانه حاجی عرب انجام‌می شود،گفت: دبی این سد ۱۸۰ متر مکعب بر ثانیه و حجم خاکریزی انجام شده برای آن  ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار متر مکعب بوده است.

وی با بیان اینکه این سد قابلیت ذخیره سازی ۴۰ میلیون متر مکعب آب را در سال دارد و آب چهار هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه را تأمین خواهد کرد، اظهار داشت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، این طرح اولویت دار تا بهار سال آینده قابلیت آبگیری و بهره برداری را خواهد داشت.

سد بالاخانلو در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان بوئین زهرا در دست احداث است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی