باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
رسانه ها در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف منابع آبی تاثیرگذارند

 مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: رسانه ها در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف و صیانت از منابع آبی و کاهش تنش و بحران کم آبی نقش مهمی دارند.

ب داراب بیرنوندی روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در دفتر خبر گزاری مهر استان قزوین حضور یافت و از تلاش شبانه روزی خبرنگاران در عرصه آگاهی بخشی تقدیر و تشکر کرد.

بیرنوندی در این دیدار اظهار داشت: مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های گروهی بهترین ابزار اطلاع رسانی هستند و بدون کمک آنها نمی‌توان به انعکاس مطلوب خبرها و عملکرد مدیران امیدوار بود.

وی بیان کرد: رسانه‌ها در فرهنگ سازی و همراه کردن مردم با سیاست‌های اتخاذ شده دولت نقش کلیدی دارند و امروز باید بپذیریم هیچ طرح و برنامه‌های بدون همکاری خبرنگاران ممکن نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان قزوین تصریح کرد: در حوزه آب و انرژی شاید بیشترین مصرف از سوی مشترکین صورت می‌گیرد و باید کمک کنیم تا مردم به اهمیت حفاظت از منابع آبی بیشتر پی برده و در مدیریت مصرف همکاری بیشتری با ما داشته باشند.

بیرنوندی اضافه کرد: سرانه مصرف آب شرب در استان قزوین حدود ۲۱۰ لیتر و بیشتر از استاندارد است و تداوم این روند می‌تواند به بحران آبی و قطع مکرر آب شرب مشترکین منجر شود لذا در ایام سال نیازمند بهره گیری از ظرفیت رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و همراه کردن شهروندان با الگوی مصرف هستیم.

وی اظهار داشت: آب برای ما اهمیت دارد و باید مدیریت مصرف به عنوان یک مطالبه عمومی از سوی رسانه‌ها مطرح شود تا بتوانیم از منابع حیاتی خود بخوبی صیانت کرده و به نیازهای ضروری مردم پاسخ دهیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآور شد: در شرایطی که کشور کم آبی هستیم باید از همه ظرفیت‌ها و منابع خود بدرستی استفاده کنیم تا با چالش مواجه نشویم و در این راستا صیانت از منابع آبی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی گفت: هزینه‌های دریافتی از مشترکین برای شهر ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و در روستاها ۷,۵۰۰ تومان است که جوابگوی هزینه‌های جاری نیست و این قیمت باید بازنگری شود.

بیرنوندی اظهار داشت: تمامی کشورهای توسعه یافته در میزان مصرف نیز استاندارد لازم را رعایت می‌کنند و ما نیز برای حرکت در این مسیر باید استانداردها راجدی بگیریم.

جدا شدن آب شرب و سایر مصارف ضروری است

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: متأسفانه در برخی روستاها و نیز باغ ویلاها شاهد افزایش میزان مصرف آب شرب هستیم و تداوم این روند می‌تواند به بحران در آینده منجر شود و باید برای آن تدبیر کنیم.

وی کاهش مصرف آب را مهم دانست و گفت: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب از سوی مشترکین می‌توانیم ضمن مدیریت بهینه برای آینده نیز برنامه ریزی کنیم.

خبرگزاری مهر رسانه‌ای تأثیرگذار است

بیرنوندی در ادامه اظهار داشت: خبرگزاری مهر از رسانه‌های به روز و آنلاین و برخط است که توانسته با اعتمادسازی به نیازهای خبری مخاطبان بخوبی پاسخ دهد و در حوزه آبی نیز خدمات ارزشمندی انجام داده است.

وی از تلاش خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی تشکر و قدردانی کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی