باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
سد بالاخانلو در بویین زهرا تا پایان دولت به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های صورت گرفته پروژه سد بالاخانلو در بویین زهرا به صورت کامل فعال شده و پیش‌بینی می‌شود با تلاش و پشتکار مجموعه عوامل پیمانکار، مشاور و کارفرما تا سال ۱۴۰۰ و در دولت تدبیر و امید آبگیری شود.

یدالله ملکی در نشست بررسی عملکرد شش ماهه شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، افزود: خوشبختانه اکثر پروژه‌های اجرایی این شرکت با پیگیری‌های به عمل آمده و تزریق به موقع منابع مالی و اعتباری فعال هستند و این امید وجود دارد که تعدادی از این پروژه‌ها در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به روند پیگیری عملیات احداث سد بالاخانلو، افزود: در سال گذشته عملیات اجرایی این سد به دلیل مطالبات زیاد پیمانکار و تزریق نشدن منابع مالی با مشکلات زیادی روبه رو بود و با حداقل نیرو و ماشین‌آلات به فعالیت خود ادامه داد.
ملکی ادامه داد: خوشبختانه در ماه‌های اخیر با رایزنی‌های صورت گرفته و تامین منابع مالی، دوباره به صورت کامل فعال شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ و در دولت تدبیر و امید به آبگیری برسد.
وی گفت: یکی از پروژه‌های مهم شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین احداث سد مخزنی نهب در تاکستان است که در قالب پویش "الف_ ب_ ایران" در تلاش هستیم تا در بهمن ماه امسال به آبگیری برسد.
ملکی افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۷۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق مالی شده و بیش از ۸۵ درصد تجهیزات هیدرومکانیکال این سد در حال نصب هستند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به پروژه انتقال آب از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان، بیان کرد: مجموعه اقدامات صورت گرفته برای این پروژه بسیار مهم و حائز اهمیت است چون در سال جاری ضمن اخذ مجوز پنج میلیون متر مکعب از این آب برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، مجوز احداث نیروگاه برق آبی آن نیز با تلاش‌های بسیار اخذ گردید و امیدواریم به زودی شاهد تغییرات چشمگیری در روند اجرای این پروژه باشیم.
وی در خصوص احداث تصفیه خانه آب شرب، افزود: اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده و پیش‌بینی می‌شود فاز اول این تصفیه خانه که در حال حاضر بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.
ملکی با اشاره به وضعیت پساب‌های استان، اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی و مطالعات صورت گرفته در نظر داریم تا با استفاده از توان و ظرفیت مشاور، پساب‌های شهرک‌های صنعتی لیا، البرز و کاسپین را بعد از جمع آوری به تالاب الله آباد انتقال دهیم تا ضمن کمک به احیای مجدد این تالاب زمینه برای اشتغالزایی در سال مزین به شعار "جهش تولید" نیز فراهم شود.
رییس هیات مدیره شرکت آب منطقه‌ای قزوین در ادامه با اشاره به اهداف پیش‌رو تا پایان سال جاری، عنوان کرد: بستن چاه‌های غیرمجاز در سطح استان در قالب پویش "الف_ ب_ ایران"،  نصب کنتورهای هوشمند، شناسایی چاه‌های غیر مجاز و جلوگیری از حفر این گونه چاه‌ها به وسیله پهپاد خریداری شده توسط شرکت، مطالعه و اجرای طرح‌های گردشگری در مناطق خوزنان، زیاران و اطراف سد نهب، برپایی میز خدمت الکترونیک و ایجاد یک آرشیو فنی و در نهایت پیاده‌سازی دولت الکترونیک به نحوی که کلیه خدمات شرکت از طریق سامانه‌های موجود از جمله ساماب، سامیر و ... قابل ارائه به مراجعان باشد از جمله مهمترین اهداف پیش روی شرکت آب منطقه ای قزوین است که امیدواریم با همت، همدلی و اتحاد کلیه همکاران به این مهم در سال جاری دست یابیم.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۲۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی