باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
ساماندهی جایگاه پسماند محمدآباد نیازمند هزار میلیارد تومان اعتبار است

 استاندار قزوین گفت: طبق نظر کارشناسان برای ساماندهی جایگاه پسماند محمدآباد و تبدیل آن به یک مرکز پاک و سالم از نظر محیط زیست به یک سرمایه گذاری گسترده و نزدیک به هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم.

هدایت الله جمالی پور در بازدید از سایت محمدآباد افزود: در این شرایط اقتصادی با وضعیت بودجه و اعتبارات محدود و تحریم‌های ظالمانه دشمنان تامین این اعتبار کار سختی است و به نظر می‌رسد باید اقدامات مقطعی کوتاه مدت دیگری برای کاهش آلودگی‌های این مرکز انجام شود.

استاندار قزوین با اشاره به هدف این بازدید که به همراه مقامات ارشد استان صورت گرفت، گفت: در بازدید گذشته، وعده داده بودیم که مجددا جلسه‌ای را برای پیگیری مشکلات و نقاط ضعف این مجموعه برگزار خواهیم کرد که امروز محقق شد و جمعی از مسوولان با حضور رییس کل دادگستری استان، دادستان و شهردار قزوین از این سایت بازدید کردیم.

جمالی پور با اشاره به تعطیلی موقت این سایت براثر کرونا، افزود: شیوع کرونا موجب شد  بسیاری از اقدامات و ماموریت‌ها معطل بماند که یکی از آنها تفکیک زباله در مرکز پسماند بود که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دستور سازمان محیط زیست و هماهنگی وزارت بهداشت فعلا تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: همین تعطیلی موقت باعث شده، جایگاه پسماند محمدآباد با شرایط جدید مواجه شود و تا حدودی به آلودگی بیشتر محیط زیستی منتج گردد و بوی آن مسیر بویین زهرا به قزوین و ساکنان محمدآباد را تحت تاثیر قرار دهد.

استاندار قزوین با بیان اینکه جایگاه پسماند محمدآباد، یکی از مراکز مهم جمع آوری زباله کشور است، افزود: زباله ۲۰۰ روستا و ۲۳ شهر در این مرکز جمع آوری و مدیریت می‌شود که اصل این کار بسیار ارزشمند است و موجب تجمیع زباله استان در یک نقطه و مدیریت بهتر آن می‌شود.

جمالی پور در خصوص مصوبات بازدید امروز، گفت: در این بازدید، مسایل و مشکلات مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد معاون عمرانی استاندار با دستگاه‌های ذیربط جلساتی را در خصوص نحوه ساماندهی این مرکز منعقد کنند و نتایج آن را در کارگروه پسماند استان برای اصلاح شرایط این مرکز و اتخاذ تصمیم نهایی مطرح نمایند.

وی با بیان اینکه دغدغه همه مسوولان استان، اصلاح این مرکز است، اضافه کرد: دغدغه جدی امروز استان، ساماندهی پسماند محمدآباد است و مردم عزیز باید بدانند این مساله به عنوان یک اولویت در دستور کار ما قرار دارد.

این مسوول گفت: جلسات متعددی در این خصوص گذاشته شده ولی چون شرایط کشور از لحاظ اعتباری مناسب نیست و پسماند این مرکز نیز طی سال‌های اخیر دپو شده، نیازمند به سعه صدر بیشتری برای حل مشکلات این مرکز هستیم.

سایت محمدآباد در سال ۸۱ در ۱۱۰ هکتار زمین از اراضی روستای محمدآباد از توابع شهرستان بویین زهرا جانمایی شد و از سال ۸۳ تا ۸۹ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قرار بود در این مکان روزانه ۲۵۰ تن زباله خانگی دریافت شود که این میزان طی سال‌های اخیر به ۸۰۰ تن رسیده است.

این سایت باید شعاع ۳۰ کیلومتری خود را پوشش می‌داد که زباله‌های ۱۱ شهر را در برمی‌گرفت اما این میزان اکنون به ۲۱ شهر رسیده است.

تا پایان سال ۹۶، ۳۳ هزار تن پسماند صنعتی به این مجموعه منتقل ‌شده بود و سال ۹۷ نیز پنج هزار تن و سال ۹۸ نیز سه هزار تن اضافه ‌شده است.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی