باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
۵۳۰۰ قطعه زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قزوین اختصاص یافت

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اجرای طرح اقدام ملی مسکن را یکی از اقدامات مهم دولت برای خانه‌دار شدن اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و گفت: برای انجام این طرح در سطح استان پنج هزار و ۳۰۰ قطعه زمین اختصاص یافته است.

 علی فرخزاد روز پنجشنبه و همزمان با آغاز عملیات کلنگ زنی احداث ۹۲ واحد مسکونی اقدام ملی مسکن در شهرستان بویین زهرا، اظهار داشت: اجرای طرح اقدام ملی مسکن از پروژه‌های مهم و اساسی دولت به ‌منظور رفع مشکل مردم در حوزه مسکن است که باید به طور جدی در راستایی اجرایی شدن آن گام برداریم.

وی تصریح کرد: استان قزوین دارای ۹ هزار و ۴۸۱ واحد سهمیه در طرح اقدام ملی مسکن است که در مرحله نخست ۱۳ هزار متقاضی برای آن ثبت نام کردند که از این تعداد و بعد از بررسی‌های مقدماتی، حدود چهار هزار متقاضی دارای صلاحیت دریافت این واحدها معرفی شدند. 

به گفته فرخزاد، در فراخوان اعلام شده ۴۵ میلیارد تومان آورده اولیه متقاضیان در مرحله نخست در سطح استان تخمین زده شد که در صورت پرداخت کامل سهم آورده متقاضیان، این طرح ۲ ساله تکمیل و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه کار آماده سازی طرح اقدام ملی مسکن در مناطق مهرگان، الوند و اقبالیه انجام شده، تاکید کرد: هم اکنون عملیات احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی این طرح در سطح استان قزوین آغاز شده و در مرحله فوندانسیون و اسکله قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده واحدهای این طرح شامل قیمت زمین و هزینه ساخت باید متناسب با وضعیت اقتصادی جامعه هدفگذاری شود، افزود: در این طرح از ظرفیت‌های مختلف قانونی برای کاهش قیمت تمام‌ شده مسکن استفاده خواهد شد.

فرخزاد اضافه کرد: با توجه به اینکه قزوین در حوزه مسکن مهر کشور با کمترین مشکلات روبرو بود، در حوزه طرح اقدام ملی مسکن نیز می‌تواند گام‌های اساسی و موثری را بردارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ واحد نیمه تمام از پروژه مسکن مهر در استان باقیمانده که از این تعداد ۲۲۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول نهادهای حمایتی مانند بهزیستی در نظر گرفته شده که این اقدام مثبتی در راستای خانه‌دار شدن این قشر است.

۹ هزار و ۴۸۱  واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن برای استان قزوین پیش بینی شده که عملیات احداث این پروژه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی