باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
میهمانی‌های خانوادگی باید تعطیل شود

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: دورهمی‌ها و میهمانی‌های دوستانه و خانوادگی در شرایط کنونی خطر ابتلا به کرونا را تشدید می کند و باید از آنها پرهیز و خودداری کرد.

منوچهر حبیبی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط کنونی که وضعیت شهرهای استان از حیث ابتلا به کرونا قرمز و بعضا سیاه است هرگونه دورهمی و نشست های خانوادگی که تولیدکننده و نشردهنده این ویروس هستند، باید تعطیل و یا محدود شود.

وی با بیان اینکه دیدارها و میهمانی های خانوادگی نباید برگزار شوند و یا حداقل با افراد کم، با تهویه مناسب و با حفظ فاصله انجام شوند، اظهار داشت: هیچ فردی دوست ندارد موجب ابتلای بیماری عزیزان و اعضای خانواده اش بشود بنابراین میهمانی های خانوادگی در شرایط کنونی باید تعطیل و محدود شوند و افراد سعی کنند از وسایل ارتباط جمعی از احوال یکدیگر جویا شوند چرا که اولویت حفظ سلامت خود و سایر افراد جامعه است.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با اشاره به ممنوعیت برگزاری مجالس ترحیم و عروسی، گفت: واحدهای صنفی نیز به جز واحدهای خدمات ضروری نیز به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ بعد تعطیل هستند که این اقدام با هدف کاهش ساعات حضور مردم در اجتماع و کم شدن احتمال ابتلای شهروندان به کرونا اتخاذ شده و برهمین اساس باید شاهد خودداری شهروندان از بازارگردی در ساعات عصر باشیم.

حبیبی با قدردانی از همکاری اصناف با ستاد مقابله با کرونا و با بیان اینکه بازاریان قزوینی یکبار دیگر در اقدامی خودجوش با کاهش ساعت کار خود به یاری کادر درمان آمدند،گفت: همکاری اصناف قزوین به جز عده معدود با این ستاد بسیار خوب بوده و بازاریان و کسبه قزوینی در این خصوص نمره ۲۰ گرفته اند.

این مسوول گفت: حدود پنج هزار واحد صنفی از جمله نانوایی ها، سوپرمارکت ها و عرضه کنندگان مواد غذایی، رستوران ها به شکل بیرون بر و داروخانه ها استثنا هستند و پس از ساعت ۱۸ نیز به شهروندان خدمات ارایه می دهند.

وی با بیان اینکه اتوبوس ها با نیمی از ظرفیت و تاکسی ها نیز با سه مسافر مجاز به فعالیت هستند،افزود: شهروندان در صورت مشاهده تخلف ضمن خودداری از سوار شدن به این خودروها مراتب را برای پیگیری به اتوبوسرانی و تاکسیرانی اعلام کنند.

حبیبی با بیان اینکه اجتماع های چند نفره نیز خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد بنابراین افراد باید فاصله گذاری اجتماعی را با جدیت رعایت کنند، گفت: حضور شهروندان در اجتماع در شرایط فعلی باید محدود و به کارهای ضروری ختم شود و هر شهروند باید هنگام حضور در بیرون منزل از ماسک استفاده کند و فاصله گذاری اجتماعی (۲ متر از سایر افراد) را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا مورد توجه قرار دهد.

تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر در استان قزوین بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی