عصر سه شنبه در مراسمی با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مصطفی مافی مدیر پارک علم و فنآوری قزوین از سه محصول جدید تولید شده در شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد.

روح الله عباسپور در این مراسم اظهارداشت: یکی از مراکزی که در نظام اسلامی کارآمدی خود را بخوبی نشان داده حوزه علم و فن آوری است که موفقیت های زیادی نصیب کشور کرده است.

وی بیان کرد: در شتاب علمی در کشور ظرفیت بسیار خوبی داریم و با کسب مقام اول علمی در منطقه نشان داده ایم اگر ظرفیت های علمی داخلی شکوفا شود می توانیم به دستاوردهای بزرگی برسیم.

222222222

 

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محصولات نظامی ایران در حال حاضر به 60 کشور جهان صادر می شود و اگر بتوانیم به تجاری سازی علم هم اهمیت ویژه دهیم قادریم کارهای مهمی را در این عرصه عملیاتی کنیم.

عباسپور یادآورشد: در حوزه پزشکی امروز قادریم بسیاری از نیازهای خود را تامین کنیم و اگر توسعه در همه عرصه ها را با تکیه بر تحقیق و پژوهش جدی بگیریم به دستاوردهای بهتری می رسیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: هر جا که به دانش، تحقیق و پژوهش تکیه نکرده ایم از قافله توسعه عقب مانده ایم و اگر در حوزه اقتصاد بخواهیم از چالش ها عبور کنیم باید نگاه علمی و تخصصی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با همه تحریم ها و تهدیدات دشمنان باید اذعان کرد در عرصه علمی ظرفیت های بسیار خوبی داریم که می تواند به توسعه کشور کمک کرده و ما را از وابستگی رها کند.

عباسپور از اعتبارات کم حوزه پژوهش و تحقیق در کشور انتقاد کرد و اظهارداشت: در کشور چین حدود 30 درصد و در ایران نیم درصد بودجه به تحقیق و پژوهش اختصاص داده می شود که با این اعتبارات نمی توان انتظار کارهای بزرگی داشت و امیدواریم برای این موضوع در مجلس بتوانیم اقدامی صورت دهیم.

پارک 3

در این مراسم از سه محصول شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فنآوری قزوین رونمایی شد.

این محصولات شامل دستگاه ضدعفونی الکترواپتیکی با نام تجاری “ViruNot”،  دستگاه تب سنجی دیجیتالی غیر تماسی LTM  بود که قابلیت اندازه گیری لیزری دمای پیشانی، گوش و سطوح را دارد و داروی «آیور مکتین» موثر در درمان بیماران مبتلا به کروناستکه مراحل بالینی خود را طی کرده و پس از تست هایانسانی پس از دریافت مجوز از وزارت بهداشت بزودی در چرخه تولید قرار خواهد گرفت.

برنا