باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین امسال به اتمام می‌رسد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی گلزار شهدای شهر قزوین با تعویض ۲۳۰ سنگ مزار شهید در سال جاری به اتمام می‌رسد.

غلامرضا حقایق پور افزود: از مجموع یک هزار و ۷۳ سنگ مزار شهدا در شهر قزوین تاکنون ۸۴۳ قطعه سنگ فرسوده تعویض شده است که ۵۰ سنگ مزار شهید در نیمه اول سال تعویض شد و مابقی هم‌ تا پایان سال تکمیل خواهند شد.
وی با بیان اینکه هزینه تعویض و ساماندهی هر مزار شهید نزدیک به سه میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای استان نیاز به عزم همگانی است چون حفاظت و نگهداری گلزار شهدا حداقل کاری است که مسوولان باید در قبال ایثارگری و جانفشانی شهدا به آن توجه داشته باشند.
حقایق پور با اشاره به ساماندهی ۱۴ گلزار شهدا در سطح استان طی امسال، تصریح کرد: با گذشت زمان و اثرگذاری آب و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به‌ویژه در روستاها تخریب ‌شده است و نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
این مسوول با بیان اینکه بازسازی گلزار شهدای روستاها، اولویت اصلی است، اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان قزوین ۳۸۸ باب گلزار شهدا وجود دارد که ۵۶ گلزار در شهرها و ۳۳۲ گلزار با هزار و ۲۹ مزار شهید در روستاها قرار دارند.
وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: طرح ساماندهی گلزار شهدای بالای ۱۰ شهید در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قرار دارد و برنامه ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.
استان قزوین سه هزار شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۲۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی