روح الله عباسپور در نشست هم اندیشی با عنوان «گفتگوی موثر بر مدار تحول و بهسازی» که روز پنجشنبه در اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد اظهارداشت: در نظام آموزشی کشور فعالیت می کنند و رسالت انسان سازی را بر عهده دارند و جامعه فرهنگیان و آحاد مردم را مدیون خود کرده اند.

وی افزود: هر کسی مسئولیتی دارد مدیون معلمان است و پیامبر خود یک معلم بود و امروز معلمان از منزلت اجتماعی خوبی برخوردارند و همه ما خود را مدیون معلمان می دانیم.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: گاهی اوقات اشاره و راهنمایی درست و به موقع یک معلم می تواند مسیر زندگی انسان را تغییر دهد و باید قدردان این رسالت مهم باشیم.

تتتان

 

وی بیان کرد: وظیفه داریم در ارتقای فرهنگ کشور همه تلاش کنیم و در این راستا لازم است سرمایه گذاری اصلی ما در آموزش و پرورش باشد تا سایر بخش ها رشد کند.

عباسپور تصریح کرد: ایران اسلامی موفقیت هایی داشته اما ایراد هم داریم و برنامه های ما حول محور آموزشی کشور نبوده و در این بخش چالش هایی داشته ایم.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم برنامه ریزی موفقی داشته باشیم باید با محور آموزشی جلو برویم اما جامعه ما سیاسی است و چالش زاست و در راستای تحکیم قدرت سیاسی خیلی از مسایل غفلت می شود.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر در توسعه و رشد جدی باشیم باید به آموزش و پرورش اهمیت دهیم و در این راستا فعالیت های آموزشی می تواند محور کار باشد.

وی بیان کرد: نظارت و ارزیابی باید جدی گرفته شود اما به نظر می رسد در کشورمان به تحقیق و پژوهش توجه نشده و اعتبارات پژوهش با نیم درصد جوابگوی نیازها نیست. 

عباسپور بیان کرد: در چین ۳۰ درصد اعتبارات به پژوهش داده می شود و در کشور ما کمتر از یک درصد است و با این رویکرد نمی توان در کارها موفق شد.

وی اضافهد کرد: مجلس یازدهم توجه خوبی به نظام آموزش و پرورش دارد و در سال های گذشته برای معیشت فرهنگیان اقدام کرده است  اما نظام رتبه بندی به طور کامل اجرا نشده و هنوز حق التدریسی و نهضتی ها مشکل دارند.

ت 1

عباسپور اظهارداشت: پیگیر هم سان سازی حقوق بازنشستگان هستیم تا ۹۰ درصد حقوق شاغان به آنها پرداخت شود.

در این مراسم از 7 معلم و دانش آموز پژوهشگر برتر تجلیل شد.