به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر،حجت الاسلام معبودی مسئول نمایندگی  ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) و سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه استان روز شنبه در نشست خبری با تبیین برنامه های سپاه استان در ایام الله دهه فجر بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح کردند.

سرهنگ حمزه برین در این نشست اظهارداشت: سرنگونی طاغوت با رهبری امام راحل و نثار خون شهدا محقق شد و امروز باید قدردان شهدا و خانواده معزز آنها باشیم و از این انقلاب بخوبی صیانت کنیم.

وی بیان کرد: در دنیا شاید بتوان سه انقلاب ایران، روسیه و فرانسه را از جهاتی با هم مقایسه کرد، اما انقلاب اسلامی با همه آنها فرق دارد و تنها انقلابی است که با سرنوشت مردم گره خورده و دستاوردهای مادی و معنوی فراوانی برای مردم داشته است.

برین تصریح کرد:رسانه ها نباید فقط به بیان دستاوردهای مادی انقلاب بسنده کنند بلکه بازگویی دستاوردهای معنوی و پایان بخشیدن به نظام سلطه و خودکفایی و استقلال و آزادی نیز اهمیت دارد. 

 

معاون اجرایی سپاه استان قزوین یادآورشد:ایجاد نظام مردم سالار دینی، مشارکت سیاسی مردم در امور، ترویج اخلاق و هویت اخلاقی  دادن به کارها و کاهش فاصله طبقاتی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

برین گفت: ایجاد فرصت های برابر و توزیع خدمات در همه نقاط شهری و روستایی، آزادی بیان در چارچوب ضوابط دینی، قطع نفوذ خارجی و حفظ استقلال کشور و پاسداشت حقوق اقلیتها از برکات انقلاب اسلامی است.

سپاه 3

اجرای 500 عنوان ویژه برنامه دهه فجر توسط سپاه قزوین

وی اضافه کرد: رسانه ها باید در اطلاع رسانی مناسب و روشنگری مردم تلاش بیشتری کنند تا مردم با درک شرایط کشور بتوانند عملکرد مدیران ضعیف را از نظام تفکیک کرده و مشکلات و نقص ها را به حساب انقلاب نگذارند.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین افزود: اگر امروز مدیری مسیر اشتباه رفته به دلیل درک غلط از شرایط کشور و دستاوردها و اهداف انقلاب است و ما با کمک رسانه ها وظیفه داریم مردم را در مسیر اهداف انقلاب همراهی کرده و واقعیت ها را بیان کنیم.

وی گفت:دهه فجر امسال برای ما پیامهای مختلفی دارد و نبود اسطوره مقاومت، ایستادگی، شجاعت، شهامت و پایمردی، بزرگترین خلا و شهادت حاج قاسم برای ما سنگین است اما باید راه، منش و مکتب این شهید را ادامه دهیم و زنده نگهداریم.

برین تصریح کرد: شعار امسال دهه فجر« انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر چون کوه استوار» تعیین شده که با گفتمان سازی پیام ایستادگی را رقم خواهیم زد.

وی اضافه کرد: برنامه های مختلفی در سال جاری داریم و در اولین روز دهه فجر این ایام را با جشن انقلاب و حضور در مزار شهدا و رژه موتوری آغاز می کنیم و در اولین روز زنگ انقلاب در مدارس نواخته می شود.

معاون اجرایی سپاه استان قزوین بیان کرد: از آنجا که جشن های انقلاب با میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان شده لذا در همه پایگاهها و مساجد، جشن هایی با محور محلات، پایگاههای بسیج و مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: همچنین رژه کاروان دوچرخه سواری و موتورسواری استان، تجلیل از پرستاران با حضور کاروان موتوری، دیدار با ائمه جمعه، در این ایام پیش بینی شده است.

برین گفت: فضاسازی شهری در ادارات و نهادها، سطح شهر، نصب پرچم در سر درب منازل، برگزاری اردوهای جهادی، خدمات مشاوره حقوقی، عطرافشانی مزار شهدا، اجرای برنامه سرود و تئاتر خیابانی، مراسم یاد یاران در پایگاههای بسیج، گشت رضویون در محلات، نورافشانی در پایگاههای محلات و تدارک شیفت ایثار در کارخانجات، از دیگر برنامه های دهه فجر امسال است.

سپاه 76

کرونا مانع برگزاری باشکوه جشنهای انقلاب نیست

برین اظهارداشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 500 عنوان برنامه و 3 هزار نوع فعالیت پیش بینی شده که به صورت مردمی اجرا خواهد شد و کرونا مانع برگزاری این جشنها نیست.

وی گفت: در کنار برنامه های مختلف ویژه دهه فجر امسال، نهضت کمک های مومنانه و توزیع 500 سری جهیزیه نیز پیش بینی شده است.

به گفته معاون اجرایی سپاه استان قزوین جشن های دهه فجر فردا از ساعت 8.30 دقیقه صبح با رژه موتوری و خودرویی از مقابل لشکر 16 زرهی تا مزار شهدا برگزار می شود.

برنا