به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر،  حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) و سرهنگ حمزه برین معاون اجرایی سپاه استان روز شنبه در نشست خبری با تبیین برنامه های سپاه استان در ایام الله دهه فجر بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را تشریح کردند.

حجت الاسلام علی معبودی در این نشست با بیان بخشی از دستاوردهای انقلاب از رسانه ها خواست در بیان برکات مادی و معنوی انقلاب اسلامی تلاش بیشتری کنند.

حجت الاسلام معبودی تصریح کرد: دهه فجر فرصتی است تا در اندیشه ها و زندگی امام راحل تدبیر کنیم و آن را در  سالگرد انقلاب مورد توجه بیشتر قرار دهیم.

وی افزود: امام راحل تجسم عینی انسان کامل بود و به مسلمانان جهان اعتماد به نفس داد به طوری که بسیاری از کارشناسان غربی هم به عظمت و دوراندیشی امام اعتراف کردند.

 

سپاه 2

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر استان قزوین یادآورشد: باید اذعان کرد که انقلاب از صفر شروع شد و دو کانون قوی کمونیسم و غرب استکباری آن زمان در مقابل انقلاب ایستادند تا نگذارند این تحول شکل بگیرد اما همگان دیدیم کمونیسم به موزه تاریخ رفت و کانون دوم غرب به رهبری آمریکا در حال نابودی و فروپاشی است که این روزها وضعیت امریکا را می بینید که از نظر اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در وضعیت بحرانی است.

معبودی بیان کرد: اقتصاد آمریکا بحران زده است و با سربازان خسته و بی انگیزه خود در هر کشوری حضور یافته شکست خورده و انتخابات اخیر هم یک افتضاح سیاسی بود و این افول کاملا دیده می شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی  تاکنون دستاوردهای مختلفی داشته که برخی سعی می کنند آنها را بی ارزش جلوه دهند. 

وی بیان کرد: ما مشکلاتی داریم که از دو کانون ریشه می گیرد که یکی بیرون از مرزها و دیگری در داخل کشور است که در خارج دشمنان به دنبال راه ‌هایی برای به زانو درآوردن ملت ما هستند اما برخی مشکلات مربوط به مدیرانی است که متاسفانه کارایی لازم را ندارند و به تعبیر مقام معظم رهبری دارای روحیه جهادی و انقلابی نیستند. 

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب در زمینه سیاسی است که به دنبال حضور مردم در عرصه های مختلف شاهد آن بودیم و امروز مردم سالاری ما در دنیا بی نظیر است و این میزان مشارکت دادن مردم و جریان ها در سرنوشت کشور و نیز استقلال کشور از دستاوردهای مهم انقلاب است.

وی گفت: در زمینه فرهنگی هم باید اذعان کرد دوری از مظاهر فرهنگی غرب در مقابل فرهنگ اسلامی که بعد از انقلاب نمود یافت، بسیار چشمگیر است و در شرایطی که نگاه رژیم ستم شاهی بر مبنای ارزش های غربی بود اما امروز رویکرد دینی و اسلامی در جامعه شکل گرفته است. 

سپاه 4

معبودی به ارتقای جایگاه و منزلت بانوان هم اشاره کرد و اظهارداشت: قبل از انقلاب زن یک ابزار تبلیغاتی بود ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز جایگاه بانوان ارتقا یافته و توانسته اند توانمندی های خود را بروز دهند و شکوفا کنند.

وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی، نظامی، اقتصادی در کشور هم گفت: جایگاه بهداشت و درمان امروز در کشور قابل مقایسه با دوران گذشته نیست و  افزایش امید به زندگی از 57 سال به 74 سال، تولید ۹۸ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل، پوشش ۹۵ درصدی بیمه درمانی از برکات انقلاب است.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: همچنین خودکفایی در حوزه کشاورزی، خوداتکایی ۸۰ درصدی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، رتبه اول جهان در رشد میزان باسوادی، رتبه دهم در امید به زندگی از دیگر دستاوردهای انقلاب به شمار می رود.

وی گفت: با توجه به هجمه های ئشمنان در رسانه های مجازی از فعالان رسانه در استان انتظار داریم با واقع گرایی و دوری از نگاه سیاسی، بخشی از دستاوردهای انقلاب را برای مردم بازگو کنند تا موجب امیدواری و دلگرمی مردم شوند.

معبودی تصریح کرد: در شرایطی که انقلاب اسلامی امروز به بسیاری از کشورهای جهان صادر شده امیدواریم رسانه ها نیز در دوران تهاجم فرهنگی به رسالت روشنگری خود بخوبی عمل کرده و در ایجاد نشاط و امید در جامعه نقش آفرین باشند.

برنا