هدایت الله جمالی پور ضمن اشاره به مهمترین دستاوردهای سال گذشته از مهمترین اولویت های سال 1400 هم خبر داد.

هدایت الله جمالی پور اظهارداشت: سال 1399 در واقع سال بسیار سختی برای مردم و هم دولت بود و به خاطر تحریم های ظالمانه دشمن و ویروس کرونا مشکلات زیادی برای معیشت مردم ایجاد شد و این وضعیت، شرایط اقتصادی سختی را برای مدیران رقم زد.

وی افزود: با لطف الهی و عنایت ائمه اطهار مسئولان توانستند این شرایط را مدیریت کنند و مردم هم صبوری و ایستادگی و حمایت کردند و اتفاقات خوبی رخ داد.

استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه های اقتصادی اتفاقات خوبی در استان رقم خورد هرچند خیلی ها فکر می کردند کشور زمین گیر خواهد شد و فشارهای اقتصادی که علیه کشور رقم خورده اثر خود را روی اقتصاد مردم بیش از حد می گذارد و مردم از نظام فاصله خواهند گرفت اما دیدیم که با حمایت مردم و تدبیر مدیران این مسایل مدیریت شد البته نه این که مردم آسیب ندیدند و یا آثارش روی زندگی مردم نبوده چرا باور داریم که شرایط سختی برای تولید، اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شد و حجم تحریم ها آنقدر سنگین بود و کرونا به قدری مشکل ساز شد که اگر همت مردم و عنایت الهی نبود آسیب ها جدی تر می شد.

 

شات هوایی

وی گفت: تولید کنندگان با تلاش شبانه روزی عزم خود را جزم کردند و موانع را پشت سر گذاشتتد و اجازه ندادند اشتغال آسیب ببیند.

جمالی پور بیان کرد: در سال جدید توانستیم از مشکلات عبور کنیم و در سال1400 به عنوان یک اصل و سیاست توجه به تولید، پشتیبانی و رفع موانع را بعنوان شعار سال پیگیر خواهیم شد تا این شعار محقق شود.

استاندار قزوین یادآورشد: با تغییراتی که در سیاست بین الملل و انتخابات آمریکا رخ داد شاهد بودیم که(ترامپ) انسان پلیدی که این شرایط را برای کشور ما ایجاد کرد و خودسرانه تحریم های ظالمانه را رقم زد دیگر نیست.

وی افزود: نگاه دنیا دیگر مثل گذشته نیست و تغییر کرده و در هر حال حکومت ها درک کرده اند که ملت ایران روی آرمانهای خود ایستاده است و باید با ملت ایران با زبان نرم و گفتگو صحبت کنند‌.

استاندار قزوین تصریح کرد: ملت ما بر این باور است که اگر در صحنه گفتگو، منطق و صداقت حاکم باشد حتما این گفتگو را می پذیرد و با جامعه جهانی حاضر است تعامل کند.

وی بیان کرد:1400 بدون تردید سال تعاملات بهتر جامعه جهانی و اتفاقات مطلوب است و امیدواریم  معیشت مردم بهتر شود.

جمالی پور گفت: از خدا می خواهیم ما را یاری کند تا شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنیم و بخشی  از مشکلات حل شود. 

شهرک صنعتی 2

اجرای ۱014  طرح عمرانی و اقتصادی 

وی اضافه کرد: علیرغم این سختی ها اتفاقات مهمی در استان قزوین رقم خورد و بیش از 1014 طرح مهم خدماتی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، زیربنایی به ارزش 2500 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید و توانستیم به تعهدات اشتغال خود عمل کنیم و بیش از 13 هزار شغل ایجاد شد. 

آبگیری سد نهب، تحقق آرزوی دیرین مردم 

استاندار قزوین تصریح کرد: سد نهب که از آرزوهای دیرین مردم تاکستان و بویین زهرا بود به مرحله آبگیری رسید و با تکمیل آن در چند ماه آینده شاهد تحول اساسی در اقتصاد منطقه خواهیم بود. 

سد نهب

وی گفت: افتتاح سد نهب موجب رونق گردشگری و تحولات بزرگی در اقتصاد خواهد شد و تغییرات آب و هوایی را رقم خواهد زد‌. 

جمالی پور اظهارداشت: سد بالاخانلو از دیگر طرح های مهمی است که در حال احداث است و سرعت آن را بالا بردیم تا  قبل از زمان دولت به پایان برسد و اعتبارات خوبی برای آن اختصاص داده ایم که کار را تسریع کند و هم اینک پیمانکار در حال انجام کار است. 

آب شرب شهرستان آبیک تامین می شود 

استاندار قزوین یادآورشد: انتقال آب شرب از سد طالقان برای 14 شهر و 94 روستا از دیگر مطالبات  مردم استان بود که درحال حاضر این کار  سرعت گرفته و لوله های شبکه خط انتقال خریداری شده و امیدواریم تا اوایل خرداد ماه امسال بتوانیم آب شرب سالم و بهداشتی آبیک را تامین کنیم.

خط+انتقال

افتتاح بزرگراه غدیر یک افتخار ملی است 

وی بیان کرد: اتوبان غدیر از افتخارات دولت  به ارزش 7 هزار میلیارد تومان است که مسیری به طول 160 کیلومتر در همین دولت آغاز شده و به پایان رسید. 

استاندار قزوین افزود:این کار از طرح های مهم قرارگاه خاتم است که یک کنار گذر مهم تهران محسوب می شود و برای ایمنی سفر و تسهیل در تردد استان های البرز، تهران و قزوین تاثیرگذار خواهد بود. 

تجهیزات درمانی استان چند برابر شد 

استاندار قزوین از چند برابر شدن خرید تجهیزات درمانی استان در سال جاری هم خبرداد و گفت: در حوزه درمانی اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد و اعتبارات قابل توجهی برای احداث بیمارستان 700 تختخوابی گذاشته شده تا این طرح مهم بسرعت عملیاتی شود . 

بیمارستان

وی افزود: بیمارستان رحیمیان در شهر الوند با پیگیری های انجام شده پس از مدتها به چرخه خدمت رسانی پیوست و بیمارستان ولیعصر آبیک هم تجهیز شد و تعداد تخت های icu افزایش یافت و دستگاه رادیوگرافی در بیمارستان ولایت نصب شد و توانستیم تجهیزات درمانی مناسبی را تاچند برابر گذشته تامین کنیم. 

بازگشت59 واحد نیمه تعطیل به چرخه تولید 

وی بیان کرد: در حوزه های اقتصادی و صنعت هم کارهای خوبی در استان صورت گرفت و ضمن بازگشت 59 واحد نیمه تعطیل به چرخه تولید، بستر خوبی برای جذب سرمایه گذار ایجاد شد و در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران برای حضور اعلام آمادگی کرده اند تا فعالیت خود را آغاز کنند. 

شهرک صنعتی

وی افزود: در حوزه صنعت با یک شتاب فراگیر در تولید محصولات شوینده و ضد عفونی کننده روبرو شدیم و بازار خوبی برای این محصولات در داخل و خارج داریم.

رکورد شکنی در خرید گندم 

استاندار قزوین بیان کرد: در عرصه کشاورزی هم اقدامات خوبی را شاهد بودیم و باخرید بیش از 210 هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان رکورد خوبی شکسته شد. 

وی بیان کرد: طرح چشمه نور از رویدادهایی است که زمینه جذب هزاران دانشمند را مهیا می کند که در این راستا پیگیری متعددی از سوی معاونت فناوری صورت گرفت و جلسات متعددی داشتیم تا طرح بزرگ چشمه نور تسریع شود. 

استاندار قزوین گفت: کارگروهی را تشکیل داده ایم تا این طرح امسال متولی خوبی داشته باشد و شتاب بیشتری بگیرد و سرمایه گذاری لازم انجام شود. 

جاده قزوین به الموت و تنکابن تسریع می شود 

جمالی پور بیان کرد: یکی از اولویت های ما تسریع در ساخت جاده قزوین، الموت و تنکابن است و ما تلاش می کنیم این طرح در محدوده استان قزوین تا تیرماه 1400 به بهره برداری برسد. 

جاده

وی گفت: دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران برای انتقال مردم با سرعت بالا به مرکز با ایجاد ریل باس از دیگر کارهایی است که تلاش می کنیم مسافرت سریع و ایمن را محقق کنیم تا مسافرت مقرون به صرفه شود. 

استاندار قزوین یادآورشد: ادامه مترو هشتگرد به قزوین از موضوعات مهم دیگری است که دنبال به سرانجام رساندن آن هستیم. 

فرودگاه را فعال می کنیم 

جمالی پور گفت: استان قزوین یک منطقه صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و فرودگاه این ظرفیت را دارد که به گردشگری ما هم کمک‌ کند.

وی اضافه کرد: فرودگاه یکی از ملزومات اقتصادی مهم است که باید از آن بخوبی بهره بگیریم اما در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم و بسیار امیدواریم تا این کار امسال به نتیجه برسد. 

استاندار قزوین تصریح کرد: این فرودگاه می تواند حداقل برای پرواز فوکرهای 100 و فعالیت های آموزشی و گردشگری و سفرهای داخلی استفاده شود. 

صادرات را فعالتر می کنیم

جمالی پور اظهارداشت: استان قزوین بازار خوبی دارد و  اگر صادرات را فعال کنیم ظرفیت خوبی ایجاد شده تا بتوانیم بازارهای CIS ، بازارهای آسیایی و اروپایی را بدست آوریم و ارز آوری بیشتری را محقق کنیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد درسال 1400 با گشایش های انجام شده و لطف الهی شاهد روزهای بهتری برای مردم فهیم و صبور کشور باشیم و توسعه کشور و استان هم شتاب بیشتری گیرد.

برنای قزوین