منوچهر حبیبی در هفتاد و یکمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: از امروز پنجشنبه تا هفته آینده محدودیت های شدیدتری در استان اجرا می شود تا بتوانیم بحران ایجاد شده را مدیریت و مهار کنیم.

وی اضافه کرد: از امروز بجز گروه یک که در 29 ردیف تعریف شده، فعالیت بقیه مشاغل گروههای2 ، 3 و 4 ممنوع می شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: در گروه یک هم باید رعایت پروتکل ها بشدت صورت گیرد در غیر این صورت این گروه نیز تعطیل می شود زیرا یک سهل انگاری می تواند فاجعه بار باشد و ما قادر به کنترل اوضاع نخواهیم بود.

حبیبی بیان کرد: همه مراکز اقامتی تعطیل خواهند بود و تنها یک یا دو مورد به عنوان کشیک برای شرایط خاص پیش بینی شود و رانندگان تاکسی و اتوبوسرانی هم مجاز به سوار کردن مسافران بدون ماسک نیستند.

 

جلسه 4333

وی اظهارداشت: مقرر شد محوطه بیمارستان ارتش برای استقرار بیمارستان صحرایی آماده سازی شود و شهرداری برای تامین زیرساخت آن وارد کار شود و بسیج و ارتش هم در این امر مشارکت داشته باشند.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: طرح درمان در منزل آغاز شده اما برای تامین کپسول های اکسیژن مورد نیاز باید سازمان صمت، اتاق بازرگانی و شرکت شهرک های صنعتی مشارکت کنند تا 300 کپسول تهیه شود.

وی گفت: در استان 4 کارخانه تولید اکسیژن و دو واحد تولید کپسول داریم که با هماهنگی لازم برای تولید بیشتر و تامین نیاز استان با مدیران آنها وارد مذاکره می شویم و در صورت همکاری این واحدها تسهیلات کم بهره 300 میلیون تومانی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

حبیبی تصریح کرد: فرمانداران برای تامین خودروهای مورد نیاز ستاد کرونای شهرستانها اقدام کنند و دورکاری 50 درصد کارمندان هم مصوب می شود و برگزاری آزمون سراسری وکلای دادگستری با رعایت کامل موارد بهداشتی بلامانع است.

وی اظهارداشت: زنان شاغل باردار در این روزها از خدمت معاف هستند و می توانند در منزل بمانند تا شرایط استان عادی شود.

جلسه 323

ستاد کرونا پرکارترین ستاد استان است

حبیبی ضمن تشکر از همکاری همه مدیران دستگاههای اجرایی و رسانه ها گفت: با تشکیل 71 جلسه ستاد کرونا و 1300 مصوبه که بیش از 90 درصد آن اجرا شد و بقیه در حال اجراست می توان اذعان کرد این ستاد پرکارترین ستاد استان قزوین است.

در ادامه از مدیران و رسانه های فعال که با ستاد کرونا بیشترین همکاری را داشتند تجلیل شد.