باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
۵۰ درصد مراجعه کنندگان برای تست کرونا در قزوین مبتلا هستند

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین از تمدید محدودیت‌های کرونایی به مدت یک هفته خبر داد و گفت :۵۰ درصد مراجعه کنندگان برای تست کرونا در قزوین مبتلا هستند.

 منوچهر حبیبی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که در سالن جلسات معاونت سیاسی استاندار قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به استمراز وضعیت قرمز در سطح استان قزوین تمامی محدودیت‌های اعمال شده در هفته گذشته به مدت یک هفته دیگر نیز تمدید می‌شود.

وی با بیان اینکه ترس مردم از این ویروس از بین رفته است افزود: در شرایطی که کل استان درگیر بیماری کرونا است و مدام هشدارهای لازم برای عدم حضور در تجمعات داده می‌شود شاهد حضور پرشور مردم در صف زولبیا و حلیم هستیم و این پذیرفتنی نیست.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین ادامه داد: طولانی شدن روند بیماری و شیوع ویروس مردم را خسته کرده و باعث شده بیماری برای مردم عادی تلقی شود.

وی بیان کرد: هیچ محدودیتی به اندازه همراهی مردم اثربخش نخواهد بود و فقط مردم هستند که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این زنجیره را قطع کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: متأسفانه از هر دو نفری که برای تست کرونا مراجعه می‌کنند یک نفر مبتلا است و درصد ابتلاء از ۹ درصد ۱۵ روز گذشته امروز به ۵۰ درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: بعد از ۱۴ ماه رکورد ابتلاء به کرونا دیروز در قزوین شکسته شد و ۶۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند.

حبیبی اضافه کرد: اگر قرنطیبنه خانگی بسیاری از بیماران مبتلا نبود هم اکنون ۸۰۰ نفر بستری در استان داشتیم که رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای خوب طرح محله بندی در پیک قبلی خواستار اجرای دوباره آن شد و بیان کرد: نیاز است این طرح دوباره در همه شهرستان‌ها مخصوصاً قزوین و تاکستان با کمک همه مدیران و دستگاه‌ها اجرایی شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با بیماری کرونا در استان قزوین ادامه داد: همکاری خوبی از سوی اصناف گروه‌های ۲، ۳ و ۴ انجام شده اما در گروه ۱ مشکل اساسی داریم و با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از نیازها و بازار در گروه یک است و به دستور ستاد ملی کرونا، استان‌ها اجازه تصمیم گیری در این حوزه را ندارند.

وی بیان کرد: در شرایط فعلی نظارت بر بازار و سیستم حمل و نقل باید به یک اصل مهم تبدیل شود تا بتوانیم مردم را به رعایت بیشتر پروتکل‌ها ترغیب کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از افزایش حجم اعمال جریمه‌ها خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری نزدیک به هزار و ۴۰۹ جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی برای متخلفین صادر شده است.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به فعال شدن مساجد و حسینیه‌ها با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان قزوین تذکرات لازم به ادارات اوقاف، کانون‌های مساجد و تبلیغات اسلامی داده خواهد شد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۱/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی