محمد قاسمی در خصوص محدودیت های کرونایی در استان اظهارداشت: در آخرین نشست ستاد کرونای استان مصوبات و محدودیت‌های جدید کرونایی به تصویب رسید و این مصوبات در شرایط فعلی در حکم قانون و برای همه اصناف، افراد، دستگاه ها لازم‌الاجراست.

وی افزود:  وضعیت استان قزوین از حیث شیوع ویروس کرونا همانند سایر استان ها بحرانی است و رعایت نکردن دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، موجب پیگیری قضایی خواهد شد و نسبت به اشخاص حقیقی وحقوقی در صورت نقض محدودیت ها، برخوردهای بازدارنده اِعمال خواهد شد.

دادستان قزوین بیان کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر ضابطان قضایی، برای افرادی حقیقی و حقوقی که پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را نادیده گرفته و نقض کنند، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی تشکیل شده و در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد و احکام صادره جنبه پیشگیرانه و بازدارنده خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی به اصناف ابلاغ شده و در صورت رعایت نکردن آنها، واحد صنفی پلمب و با متخلفان برخورد خواهد شد و خودرو و یا سایر ابزار و اقلام نیز توقیف می شود.

 

این مقام قضایی استان بیان کرد: دستگاه ها و نهادها نیز باید بر اساس مصوبات ابلاغی فعالیت کنند و انتظار داریم شهروندان حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به ادارات و دستگاه ها خودداری کنند.

وی یادآورشد: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان، تشکیلات قضایی فقط پرونده های مهم ودارای نوبت را مورد رسیدگی قرار خواهد داد و مراجع انتظامی نیز از ارسال پرونده های غیر ضروری به دستگاه قضایی خودداری خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهارداشت: مصوبات ستاد کرونا در راستای بهداشت عمومی، پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا تعیین می شود و شهروندان محترم باید در رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همانند ماه های گذشته پایبند باشند، تا نیازی به تشکیل پرونده قضایی و برخوردها قهری نباشد.

قاسمی از شهروندان خواست در این شرایط ازحضور در اماکن عمومی وپرتردد و همچنین دورهمی و تجمع خانوادگی جدا خودداری کنند.