ابوالفضل معصومی فر روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با بیان روند فعالیت یک ساله شورای راهبردی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت اظهار داشت: تشکل ها و احزاب سیاسی بر اساس مسئولیت های اجتماعی، در انتخابات شوراها حضور موثر دارند و تلاش می کنند نیروهای توانمند را به مردم معرفی کنند.

وی افزود: ائتلاف بزرگ پیروان ولایت یک تشکل مرکب از ۲۰ حزب و گروه سیاسی است که فعالیت خود را از سه دهه گذشته آغاز کرده و اواسط دهه ۶۰ فعال شده و با تلاش اعضا تاثیر بسزایی در مقاطع حساس بویژه ایام انتخابات دارد.

معصومی فر یادآورشد: بعد از فراغت از انتخابات مجلس، جرقه نشست و رایزنی برای انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری زده شد که البته در این بخش نامزدها به صورت متمرکز از مرکز معرفی می شوند و استانها نمی توانند مستقل ورود کنند اما در شوراها که موضوع منطقه ای است فعالیت ها جدی می شود.

سخنگوی ائتلاف بزرگ پیروان ولایت تصریح کرد: در انتخاب افراد مورد نظر برای حضور در شورای اسلامی شهر قزوین نگاه ما این نبود که حتما باید فردی از درون تشکیلات باشد بلکه توانمندی، تخصص و تعهد مورد توجه قرار گرفت لذا فراخوان عمومی دادیم و از همه داوطلبان هم سو و هم فکر دعوت کردیم تا وارد میدان رقابت شوند.

 

1234

حضور 65 داوطلب برای رقابت در شورای شهر قزوین

وی یادآورشد: برای انتخابات این دوره از شورا تعداد ۶۵ نفر اعلام داوطلبی کردند و برای شناخت اولیه پرسشنامه ای طرح و ۸ سوال سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریت شهری از متقاضیان مطرح شد تا عیارسنجی کنیم.

معصومی فر اظهارداشت: توسط اعضای شورای راهبردی موضوع ارزیابی افراد از نظر دانش، صلاحیت،تعهد و توان بخشهای مختلف آغاز شد و مرحله اول به پایان رسید و در گام بعدی مقرر شد داوران مجرب و متخصص انتخاب شوند تا با طرح پرسش و پاسخ به جمع بندی برسیم.

معصومی فر گفت: سه داور که تجربه طولانی در مسئولیت های مختلف شهرداری داشتند برای قضاوت انتخاب شدند و دو برابر نیاز اعضای شورای شهر و به تعداد ۱۸ نفر را انتخاب کردیم که بیشترین امتیاز را کسب کردند تا وارد مرحله سوم شوند.

وی اضافه کرد: در این میان یک نفر استعفا داد و ۲ نفر از ناحیه گروههای دیگر جذب شدند و از مجموعه ما کنار رفتند و 15 نفر باقی ماندند که در مرحله سوم جلساتی با آنها برگزار شد.

معصومی فر گفت: شیوه داوری بر عهده ۱۵ نفر گذارده شد تا خودشان داوری را انجام دهند و بهتربن شیوه طرح و حل مسئله بود.

وی اظهارداشت: در داوری مرحله سوم موضوع ماموریت شورا و شهرداری مطرح شد و یک گروه ۵ نفره مشخص شد تا با هم گفتگو کنند و تمرین از صحن علنی شورای شهر باشد تا به جمع بندی برسند و تصمیم بگیرند که در نهایت پیشنهادات جمع اوری و ۳۷ عنوان‌ موضوع احصا شد و داوران فقط نظاره گر بودند تا سعه صدر و توان تخصصی افراد بررسی شود.

معصومی فر اظهارداشت:  ۵ داور متخصص و با تجربه انتخاب شدند و خود داوطلبان هم رای دادند و معدل گیری شد و ۹ نفر در سه فرآیند انتخاب شدند.

222222

وی گفت: همچنین به موازات فعالیتی که انجام شد کمیته وحدت هم شکل گرفت و ۵ نفر از اعضای شورا برای رایزنی، گفتگو و نشست های گروهی با سایر احزاب و رسیدن به اشتراک نظر و لیست واحد با حضور شخصیت های تاثیرگذار انجام شد اما به نتیجه ایده آل نرسیده ایم هر چند این مسیر همچنان پیگیری می شود.

وی بیان کرد:میانگین سنی داوطلبان ۴۴.۵ سال و مسن ترین فرد ۵۷ ساله و جوانتربن ۳۹  ساله است که کمتربن تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاترین تخصص دکتری است.

معصومی فر بیان کرد: نگاه تک صدایی جذاب نیست و باید بپذیریم به تعداد جمعیت ما سلیقه و نظر هست و در نهایت برآیند از صندوق رای خارج می شود و نقطه اتکا نظام اسلامی همین آرای مردم است و باید بستری فراهم شود تا مردم فرصت گفتن ایده های خود را داشته باشند.

برنا