به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی دادستان قزوین در هفتاد و سومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که روز پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در خصوص ارز دیجیتال که بسیار اهمیت دارد باید تصمیمات به روز بگیریم زیرا امروز در این زمینه با ضعف قانون مواجهیم.

وی گفت: ارز دیجیتال یک فرصت جدید در عرصه کسب و کار و اقتصاد کشور است اما فرصت ها را به تهدید تبدیل کرده ایم و امروز به دلیل کاهش ظرفیت تولید برق مجبوریم از این فرصت غفلت کنیم.

دادستان قزوین تصریح کرد: از نمایندگان مجلس انتظار داریم برای اصلاح قوانین اقدام کنند و کمک شود ما حتی به بهانه تولید ارز دیجیتال می توانیم زمینه ایجاد نیروگاه های بیشتر را مهیا کنیم.

قاسمی اظهارداشت: وقتی دستگاه غیر مجاز رمز ارز وارد کشور شود قاچاق محسوب شده و برای آن پرونده تعزیراتی تشکیل می شود در حالی که ما باید ایجابی برخورد کنیم نه سلبی و از این فرصت بخوبی استفاده شود تا کسب درآمد کنیم.

 

گفتگو

دادستان قزوین از زحمات کارکنان شرکت توزیع برق استان قزوین تقدیر کرد و افزود: فعالان اقتصادی از قطع برق خسارت دیده اند و ما از مدیران این مجموعه انتظار داریم به گونه ای برنامه ریزی کنند که خاموشی ها با اطلاع قبلی و دقیق باشد تا مشترکین بتوانند خود را با خاموشی هماهنگ کنند.

وی بیان کرد: روزانه درگیر مشکلات مردم و تولیدکنندگان هستیم اما اگر درست اطلاع رسانی و بر اساس جدول پیش بینی شده حرکت کنیم میتوانیم چالش ها را کاهش دهیم.

دادستان قزوین با اشاره به اعلام کسب رتبه از سوی اتاق بازرگانی قزوین یادآورشد: به نظر می رسد نباید به این آمارها دلخوش کنیم و این رتبه ها مهم نیست بلکه آنچه اهمیت دارد این است که شاهد روان سازی فعالیت های اقتصادی و رضایت تولیدکنندگان و مردم باشیم و اگر درعمل توانستیم گره گشایی کنیم ولی آخر جدول هم باشیم اشکال ندارد.

قاسمی افزود: در استان کارگروهها و کمیته های زیادی تشکیل داده و وقت گذاشته ایم و شاید لازم نباشد دوباره تشکیلات جدید راه اندازی کنیم بلکه اگر کارها به همان افراد مرتبط واگذار شود می توان به نتیجه رسید.

دادستان قزوین اظهارداشت: نتظار داریم شرایط مردم درک شود و قطع آب و برق هر چند یک چالش کشوری است اما چون این وضعیت مردم را ناراضی کرده امیدواریم با تدبیر و برنامه ریزی مدون کمی از چالش ها کم کنیم.

قاسمی پیگیری واگذاری اختیارات مدیریت برق منطقه ای به قزوین را خواستار شد و افزود: نمی شود انرژی برق در یک استان تولید شده و آلودگی زیست محیطی و چالش های آن را مردم تحمل کنند اما درآمد و توزیع آن در یک استان دیگر باشد لذا امیدواریم با کمک نمایندگان این مشکل در سطح وزارت خانه حل شود.