دومین جلسه کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه عصر دوشنبه به ریاست دادستان قزوین در محل دادستانی برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهارداشت: رمز ارزها یک ظرفیت برای کسب درآمد در شرایط رکود اقتصادی است اما متاسفانه به دلیل کاهش بارش ها و کمبود تولید برق با چالش هایی مواجهیم که باید مدیریت شود.

وی بیان کرد: البته باید به نحو مطلوب از این صنعت سودآور استفاده کنیم هر چند هنوز قوانین آن به روز نیست و چالش هایی در این عرصه داریم که باید برطرف شود.

دادستان قزوین یادآورشد: وقتی فعالیت رمز ارزهای مجاز تا شهریور ماه ممنوع شده حتما باید با جدیت بیشتری از فعالیت واحدهای غیر مجاز جلوگیری کنیم.

 

وی اظهارداشت: اولویت اول ما تامین برق صنعتی و خانگی است لذا از مردم درخواست می کنیم در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند زیرا به دلیل گرم شدن هوا و کاهش بارش ها در تامین انرژی مشکل داریم.

دادستانی ۸۸

 

دادستان قزوین در خصوص نظارت بر بهره برداران معادن هم اظهارداشت: اهالی ساکن در نزدیکی معادن همواره در معرض تهدید و آلودگی هستند و در سود معادن سهمی ندارند لذا باید سازمانهای متولی فقط به صدور مجوز اکتفا نکنند بلکه مراقب باشند تا دیگران متضرر نشوند و فرصتها به تهدید تبدیل نشود.

قاسمی اضافه کرد: درسطح استان پیگیر هستیم تا اگر خسارتی به بیت المال، افراد و منابع طبیعی وارد شده حتما جبران شود و این پرداخت ها جزو هزینه تولید است.

وی اظهارداشت: شاید در استان ها اختیار زیادی در این عرصه نداریم اما لازم است منافع انفال به مردم منطقه برسد و مردم محدوده معادن حتما  برخوردار شوند و اشتغال و عمران منطقه باید فرق کند.

دادستان قزوین یادآورشد: در مورد مشکلات ایجاد شده در  سایت پسماند محمد آباد باید با مدیران قبلی به عنوان ترک فعل برخورد شود زیرا مشکلات مربوط به دوره جدید نیست و هنوز نتوانسته ایم به نقطه قبل بازگردیم و شهرداری قزوین در مشکلات سایت کمترین نقش را داشته اما امروز باید برای ساماندهی آن مشارکت جدی کند.

وی گفت: آنقدر برای شهرداری قزوین هزینه های جانبی ایجاد کردیم که در این کارها مشکل دار می شود و قادر نیست بسرعت وضعیت را سامان دهد.

قاسمی اضافه کرد: شهرداری باید بتواند از زباله درآمد ایجاد کند و همه باید کمک کنیم تا این سایت درآمدزا برای استان باشد و سایر دستگاهها هم برای همراهی و حل مشکل همراهی کنند.

وی اظهارداشت: از ۱۲ نقص و مشکل رصد شده در سایت محمدآباد تعداد ۴ مورد رفع شده و امیدواریم همه مشکلات سایت محمد آباد را از جانب  شهرداری نبینیم و تلاش کنیم این سایت به یک مجموعه استاندارد تبدیل شود.

دادستان قزوین گفت: تامین امنیت و آسایش برای مردم رسالت همه و جمع آوری زباله یک کار مهم است تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

image_2021_7_12-21_29_48_588_Y0G

وی در خصوص مشکلات ناشی از غرق شدن در کنال آبیاری دشت قزوین هم اظهارداشت: علیرغم اقدامات ایمن سازی که توسط شرکت آب منطقه ای انجام شده همچنان شاهد غرق شدن افرادی در آن هستیم لذا باید نقاط حادثه خیز را شناسایی کنیم و رفع خطر شود.

قاسمی افزود: ایمن سازی نقاط خطرساز کانال آبیاری دشت قزوین از وظایف متولیان و شرکت آب منطقه ای است و اگر اقدام نشود باید دیه داده شود که از بیت المال است لذا بهتر است این اعتبار را در ایمن سازی هزینه کنیم.

وی گفت: صیانت از حقوق عامه وظیفه فردی و سازمانی است و همه باید کمک‌ کنند تا این حقوق احیا شود که در این راستا می توانیم از مدیران با تجربه خود استفاده کنیم.