مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قران کریم از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از روز 15 شهریور ماه در قزوین برگزار می شود.

شرکت کنندگان، داوران و دست اندرکاران این مسابقه امروز شنبه با حضور در مزار شهدای قزوین آغاز مسابقات را با غبارروبی مزار شهدا متبرک کردند.

حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در مراسم غبار روبی مزار شهدای قزوین اظهارداشت: شهیدان دولت رجایی و باهنر فخر استان قزوین و کشورند و خرسندیم مسابقات را با غبار روبی و ادای احترام به شهدا آغاز می کنیم.

قرآن 3

 

وی بیان کرد: انسان بعد از مرگ حیاتی روحانی دارد و مرگ یک آغاز دیگر محسوب می شود و دنیا مزرعه آخرت است و اگر مرگ را مقدمه بدانیم باید بپذیریم که مردگان چه مومن و کافر حیات روحانی در دنیای دیگر دارند و آنچه که شان و فخر شهداست این که آنچه خدا برای شهدا فخر قایل شده این است که شهید مانند زنده ای است که در دنیا حضور و اثر دارد.

مجیدی تصریح کرد: اگر شهید صاحب اثر نبود خداوند در مقامش آیه ای نازل نمی کرد لذا شهدا حاضر، ناظر و اثرگذار در دنیا هستند.

 

وی اضافه کرد: تاریخ برای درس عبرت گرفتن و حماسه عاشورا انسان ساز ، جریان ساز و مکتب ساز است و شهدا قرآن ناطقی هستند که اثر گذار در جامعه تلقی می شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآورشد: مکتب سیدالشهدا زنده است و همه باید برای ترویج این فرهنگ و زنده نگهداشتن آثار آن همت کنیم.

وی بیان کرد: مراسم غبار روبی مزار شهدا به صورت نمادین در طلیعه مسابقات قرآنی برگزار شده تا بگوییم بالاترین منادیان کلام حق و اهل بیت همین جوانان و نوجوانان و بزرگواران شهیدی هستند که در گلزار شهدا آرمیده اند و امروز اگر کلام حق در این سرزمین پیچیده به برکت خون شهداست و اگر آنها نبودند معارف قرآن و  اهل بیت هم نبود.

image_2021_8_28-11_59_19_694_I4R

مجیدی اظهارداشت: مسابقات قرآنی را در  جوار شهدا آغاز کردیم تا بگوییم حافظ، قاری و عامل قرآن هستیم و در مسیر شهدا گام برخواهیم داشت.

این مسابقات روز ۱۵ شهریور برای بانوان و ۱۶ شهریور برای برداران در حسینه امینی ها برگزار می شود.