باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
زنگ خطر ورود به خیز ششم کرونا به صدا درآمده است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت:درصد فوتی‌ها به صورت منطقی کاهش یافته اما روند بستری در دوتا سه هفته گذشته ثابت مانده که زنگ خطری برای ورود به خیز ششم کرونا است.

 پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا، افزود: به دلیل فروکش کردن بیماری در استان قزوین مدتی است که جلسات ستاد کرونا برگزار نشده، البته جلسات را به صورت تخصصی و با حضور افراد کمتری برگزار کردیم. 

وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان آبیک، قرمز و وضعیت شهرستان آوج زرد بوده و چهار شهرستان دیگر استان نارنجی هستند، تصریح کرد: میزان فوتی‌ها در هفته گذشته به ۱۷ نفر رسید ولی در ۲۴ ساعت گذشته شرایط مناسب تری را شاهد بوده ایم.

نامدار گفت: در این مدت، استان قزوین در بروز بستری از میانگین کشوری بالاتر است اما خوشبختانه در تعداد فوتی ها، روند نزولی و پایین تری از میانگین کشوری داشته است. 

این مسوول ادامه داد: در حال حاضر ۶۹ بیمار بدحال در بخش آی‌سی‌یوی  بیمارستان‌های استان بستری بوده و ۲۱ نفر به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ فوتی داشتیم و عموما فوتی‌ها مربوط به افرادی است که واکسن دریافت نکرده اند یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند.

این مقام مسئول اذعان کرد: انجام تست‌های سرپایی و بستری مربوط به کرونا در استان قزوین با تمام شرایط به همان میزان سابق ادامه دارد و به این نتیجه رسیدیم که قرنطینه کرونا راه اساسی برای کاهش آمار مبتلایان است.

روند مراقبت در منزل به خوبی در حال انجام است

نامدار گفت: هرچند درصد فوتی‌ها به صورت منطقی کاهش می‌یابد اما روند بستری در دوتا سه هفته گذشته ثابت مانده و این زنگ خطری است که احتمال دارد وارد خیز ششم کرونا شویم و رعایت دستورالعمل ها در کشور و استان به شدت کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: روند مراقبت در منزل به خوبی در حال انجام است و حدود چهار تا پنج هزار مراجعه حضوری مراقبت در منزل انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: روند بستری در شهرستان قزوین و تاکستان کاملا نزولی بوده و در شهرستان البرز افزایش گذرایی را شاهدیم که موارد فوتی آن روند مناسبی است.

نامدار یادآور شد: در بخش‌های ادارات و حمل و نقل باید به سمت واکسیناسیون افراد برویم چراکه ۸۵ درصد فوتی‌های کشور مربوط به افرادی است که واکسن دریافت نکرده‌اند.

وی بیان کرد: استان قزوین جزو نقاط برتر در واکسیناسیون بالای ۱۸ سال بوده و میزان پوشش ۱۲ تا ۱۸ سال برابر ۷۳ درصد و میزان پوشش دانش‌آموزان ۸۱.۲۵ درصد است.

این مقام مسئول گفت: تا امروز بیش از یک میلیون دز واکسن در استان تزریق و تصمیم‌گیری‌های ویژه‌تری در این خصوص انجام شده است و تمام مراکز جامع خدمات استان آمادگی میزبانی واکسیناسیون و تزریق واکسن را دارند.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی