مراسم معارفه استاندار جدید قزوین شنبه شب در مراسمی با حضور وحیدی وزیر کشور، خرمشاد معاون سیاسی، وزارت کشور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی قزوین برگزار شد.
 

 

احید وحیدی در این مراسم گفت: امروز جمهوری اسلامی نقطه امید و توجه مردم ستمدیده و مستضعف جهان است و اگر این نظام نبود مردم ستمدیده فلسطین که از اولین حقوق خود محروم هستند و ملت یمن و سایر ملل زخم خورده جهان اسلام امیدی برای مقاومت در برابر زورگویان نداشتند.

 

وی بیان کرد: دنیای بدون جمهوری اسلامی، دنیایی بسیار تاریک و ظلمات است و پیام جمهوری اسلامی توانسته همه انسانهای مظلوم و ستمدیده را  دوباره احیا کرده و روحیه دهد و بدون تردید رسالت جمهوری اسلامی در عصر کنونی فرا ملی و فرا سرزمینی و انسانی است.

 

وزیر کشور تصریح کرد: امروز استکبار از نام ملتی سر برافراشته که تسلیم ناپذیر است در هراس است و با این که انواع تهمت ها و جنگ های روانی، اقتصادی و رسانه ای علیه ما راه انداخته اند نتوانسته اند به اهداف خود دست یابند.

وی تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و دیگر کشورهایی که ما را به نادیده گرفتن حقوق بشر متهم می کنند خودشان با گورهای دسته جمعی رسوا شده اند و متهم کردن جمهوری اسلامی که برای پاسداشت خون همه مستضعفان جانفشانی می کند خنده دار است.

دولت جدید نماد مبارزه با استکبار و اتکا به توان داخلی است

وحیدی یادآورشد: ملت ما ایستاده و توانسته در بسیاری از صحنه ها دشمنان را عقب براند و امروز شاهد بروز اختلافات شدید داخلی بین بدخواهان نظام هستیم و مقاومت مردم جواب داده و دولت سیزدهم نماد مبارزه بی امان با مستکبران و اتکا به ظرفیت داخلی است.

وی گفت: امروز در مسیر جهشی قرار داریم که برگرفته از ۴۲ سال مسیر درست است و بی تردید در این راه پیروزیم و مشکلات اقتصادی را با یک اقتصاد مردم محور و دانش بنیان برطرف خواهیم کرد و بزودی دشمنان شکوفایی اقتصاد ما را خواهند دید.

14

قزوین ظرفیت های زیادی برای شکوفایی دارد/ احیای دشت قزوین و آبرسانی در اولویت است

وزیر کشور با اشاره به قابلیت های استان قزوین در عرصه های مختلف اظهارداشت: قزوین استان ویژه و خاطره انگیزی است و دوران صفوی و پایتختی این شهر خاطرات زیادی در خود جای داده و وجود عارفان بزرگی چون آیت الله علامه قزوینی و آیت الله رفیعی و شخصیت های برجسته و شهدای بزرگی چون بابایی، رجایی و لشکری که نامشان در تاریخ ماندگار شده و مرحوم ابوترابی که افتخار این خطه هستند به جایگاه این خطه عزت بخشیده است.

وحیدی افزود: قزوین خطه مهم تاریخی، سیاسی، مذهبی، صنعتی، کشاورزی و علمی است و شاید نیمی از جمعیت استان در بخش صنعت و تولید  مشغول کار هستند و قوام فرهنگی و هویت غنی استان موجب ایجاد انسجامی شده که برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی بیان کرد: خدمت کردن در چنین استانی که سه هزار شهید دارد یک افتخار است و اگر مدیران بتوانند خالصانه به مردم خدمت کنند موجب رضایت الهی می شوند و یک افتخار و سعادت است.

وزیر کشور افزود: در استان قزوین ظرفیت زیاد است اما باید شبانه روز کار کرد و استاندار باید بر اساس الگوی پیشرفت و طرح توسعه پیش برود و برخی کارها در اولویت باشد.

وحیدی یادآورشد: احیای دشت قزوین، آبرسانی و صیانت از آب و خاک این خطه در اولویت قرار دارد و قرار گرفتن استان در محور مواصلاتی 11 استان کشور به اهمیت این جایگاه افزوده که به توجه بیشتری نیاز دارد.

12

وحیدی تصریح کرد: استاندار جدید باید میدان دار باشد و با کمک امام جمعه، نمایندگان استان، خبرگان و همه مدیران بتواند با کار و تلاش بیشتر در مسیر توسعه گام بردارد.

وی خطاب به استاندار جدید قزوین گفت: نگذارید حاشیه بر کارهای اصلی مستولی شود و با تصمیمات درست و رفع اشکال گذشته در مسیر توسعه گام بردارید.

وزیر کشور با تشکر از خدمات دکتر جمالی پور استاندار سابق اظهارداشت: آقای جمالی پور مخلصانه زحمت کشیدند و صادقانه مسائل را مطرح کردند  که از ایشان قدردانی می کنیم.

تودیع

در ادامه ضمن تقدیر از خدمات 26 ماهه جمالی پور استاندار سابق، محمد مهدی اعلایی به عنوان استاندار جدید قزوین معرفی شد.