روز شنبه در مراسمی با حضور باقری فرد معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرزانه مدیرکل حراست وزارتخانه، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، روح الله عباسپور، لطف الله سیاهکلی، رجب رحمانی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسمی دادستان، قبادی معاون اقتصادی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، پزشکان و پرستاران و مدیرادارات در دانشگاه علوم پزشکی قزوین، ضمن تجلیل از خدمات دو ساله پیمان نامدار رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی، عبدالله دیدبان به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی قزوین معرفی شد.

 

 

روح الله عباسپور در این مراسم اظهارداشت: بعد از دوران دفاع مقدس شاید فرهنگ ایثار و شهادت در حال فراموشی بود و بیگانگی  احساس می شد اما وقتی موضوع ویروس کرونا پیش آمد انسان های بی ادعا و مخلصی وارد صحنه شدند و فرهنگ ایثار و شهادت را به نحو مطلوب بار دیگر به نمایش گذاشتند.

وی بیان کرد: پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی سلامت خود را در دوران کرونا به خطر انداختند تا تحریم ها نتواند سلامت مردم را به خطر  بیندازد و در حوزه سلامت همه کارکنان اوج ایثار را به نمایش گذاشتند و نشان دادند در بخش سلامت بسیار کارآمد هستیم.

12

 

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین یادآورشد: بعد انقلاب چالش های زیادی داشتیم اما در حوزه سلامت از پیشرفت های زیادی برخوردار شدیم و امروز  ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می شود.

عباسپور گفت: در رژیم گذشته نیازمند پزشکان فیلیپینی و بنگلادش بودیم اما امروز ضمن تامین نیازهای درمانی خود قادریم با طرح توریسم سلامت  به مردم دیگر کشورها هم خدمات پزشکی ارائه کنیم.

وی افزود: امروز کشور جایگاه مناسبی در بهداشت و درمان و پزشکی دارد اما گره گشایی از مشکلات به وحدت و تعامل سه قوه نیاز جدی دارد.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امروز بدون دولت نمی توان کاری کرد و دولت هم به مجلس نیاز دارد و اگر  همسویی نباشد گره گشایی انجام نمی شود و اگر دولت بخواهد بدون توجه به مجلس حرکت کند به مشکل می خورد و مجلس مجبور می شود از ظرفیت قانونی خود از جمله تحقیق و تفحص، استیضاح و سایر موارد استفاده کند.

عباسپور افزود: از دولت انتظار داریم در امور مهم با نمایندگان مشورت کند و به تذکر و مطالبات آنها که خواسته مردم است اهمیت بیشتری دهد.

وی اظهارداشت: استانهای هم جوار قزوین دو برابر ما اعتبار سلامت می گیرند و ما نصف استانهای دیگر اعتبار داریم و نتوانستیم عقب ماندگی درمانی را جبران کنیم.

عباسپور اظهارداشت: کم بودن سرانه تخت نباید ملاک دریافت اعتبارات بهداشتی باشد و در این زمینه نیازمند بازنگری هستیم و در حال حاضر وزارت بهداشت 300 میلیارد تومان به استان قزوین بدهکار است که درخواست می کنیم این مطالبه به وزیر منعکس شود تا بتوانیم نیازهای خود را حل کنیم.

وی گفت: برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کاری نشده و اگر در دوران کرونا سپاه و بسیج در قزوین کمک نمی کردند دچار بحران جدی می شدیم.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بایستی از صندوق توسعه ملی سهمیه استان قزوین را بدهند تا بتوانیم کمبود تخت را جبران کنیم.

image_2021_11_13-15_56_41_293_ljx

وی بیان کرد: اگر وزارت بهداشت به مطالبات مردم استان قزوین پاسخ نداده و 300 میلیارد تومان بدهی را پرداخت نکند مجمع نمایندگان با شکایت از طریق کمیسیون اصل ۹۰ موضوع را پیگیری خواهد کرد لذا یادآوری می کنیم که ما را وارد چالش نکنید و اعتبارات استان را تامین کنید.

عباسپور از خدمات ارزشمند دکتر نامدار که در دو سال اخیر و دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم استان ارایه کردند و تعامل بسیار خوبی با سپاه و بسیج داشتند نیز تقدیر و تشکر کرد.