قدیر موسی خانی دقایقی قبل در خصوص حریق در بازار سنتی قزوین به خبرگزاری برنا اظهارداشت: در ساعت 15 و 4 دقیقه امروز چهارشنبه یک مورد حریق در بازار سنتی قزوین به سازمان گزارش شد که بلافاصله نیروهای امدادی وارد ماموریت شدند.

وی افزود: این حریق در ابتدای راسته طلافروشان بازار سنتی قزوین و در انباری دو باب مغازه کفش فروشی رخ داد که برای اطفای حریق بسرعت 16 دستگاه خودروی آتش نشانی با 45 نفر نیرو به محل اعزام شدند و مهار حریق آغاز شد.

موسی خانی تصریح کرد: به دلیل ازدحام جمعیت و محدودیت فضای بازار برای تسریع در اطفای حریق بیشترین خودرو به محل حادثه اعزام شد که خوشبختانه توانستیم در مدت 30 دقیقه آتش را مهار کنیم و شرایط به کنترل ماموران درآمد.
 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین یادآورشد: عملیات اطفا و پاکسازی محل و رفع خطر از سایر مغازه ها حدود یک ساعت به طول انجامید و در حال حاضر آتش به طور کامل مهار و خطر رفع شده است.

وی گفت: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه خسارت جانی نداشته و تنها دو باب انباری مغازه آسیب دیده است.

به گفته موسی خانی این حریق به دلیل انجام تعمیر سقف و ایزوگام کردن انباری و انتشار جرقه آتش رخ داده و کارشناسان در حال بررسی دقیق علت حادثه هستند.

Capture

وی از اصناف و بازاریان خواست به دلیل وضعیت بازار سنتی ضمن بازدید شبکه برق از مواد آتش زا استفاده نکنند و در هنگام تعمیر و ایزوگام سقف نکات ایمنی را بدقت رعایت کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

برنا