باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

 

دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم به خوبی فعال شده است

 نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم به خوبی فعال شده که برای حل مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف بسیار موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار ما، روح الله عباسپور روز سه شنبه در نشست شورای اداری آوج که با حضور استاندار قزوین برگزار شد،افزود: در سال های گذشته، بخشی از مشکلات کشور ناشی از تحریم و جنگ اقتصادی و بخشی هم به مدیریت ها باز می گشته اما دولت سیزدهم در سیاست های خارجی اقدامات خوبی را در بحث دیپلماسی اقتصادی شروع کرده است که اولین اثر آن را در بحث ویروس کرونا مشاهده کردیم.

وی همچنین گفت: اگر در گذشته موضوع واکسیناسیون به برخی مسایل خارجی از قبیل تحریم ها ربط داده می شد ولی وقتی وزارت امور خارجه و سفارت خانه ها در این دولت فعال شدند در کوتاه ترین زمان واردات واکسن صورت گرفت و به کمک تولیدات داخلی، مردم در دو مرحله به سرعت واکسینه شدند و میزان تلفات کرونا از ۷۰۰ نفر روزانه به زیر ۵۰ نفر کاهش یافت.

عباسپور گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای را که ظرفیت اقتصادی بالایی در دنیا دارد را نیز باید یکی دیگر از اتفاقات خوب دانست که ناشی از دیپلماسی اقتصادی این دولت بوده است.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین بازارها برای ایران هند است که در پیمان شانگهای عضویت دارد بنابراین عضویت کشورمان در این پیمان، خیلی از گره ها و مشکلات اقتصادی را حل می کند.

عباسپور افزود: خوشبختانه دستگاه دیپلماسی کشور به خوبی فعال شده و بخشی از دنیا حداقل شرق دنیا را به خود متوجه کرده و دیگر تحریم آمریکا اثرگذار نیست به طوری که تاکنون ۱۲ واسطه برای مذاکره فرستاده اند.

وی همچنین گفت: دولت با کمک مجلس انقلابی نوید حل مشکلات را به مردم داده اما باید بدانیم دولت هنوز در مرحله برنامه ریزی، ایجاد نقشه راه و ریل گذاری است و نباید خیلی توقع اتفاقات سنگین را از این دولت در این مدت کوتاه داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مطالبات مردم شهرستان آوج، گفت: در همین راستا مجوز احداث بیمارستان را در آوج که از خواسته های اصلی مردم این شهرستان است دریافت کرده ایم و به زودی کلنگ آن را به زمین خواهیم زد.

۱۰ اداره در آوج با نمایندگی اداره می‌شود

 فرماندار آوج نیز در این نشست گفت: در این شهرستان ۱۰ اداره به شکل نمایندگی اداره می‌شود و پیگیری و مکاتبه لازم برای ارتقای آنها صورت گرفته است.

نصرت الله علیرضایی افزود: با پیگیری های صورت گرفته 2 مورد از ادارات شهرستان از نمایندگی به ادراه ارتقا یافته ولی مابقی به همان شکل هستند و نیازمند تقویت آنها هستیم.

وی گفت: چند اداره هم باید در این شهرستان مستقر شوند و در این دو سال اخیر ۶ اداره را مستقر کرده ایم.

علیرضایی افزود: شعبه تامین اجتماعی که به تازگی در شهرستان مستقر شده، با حذف دفترچه های درمانی دیگر جوابگوی مردم نیست و ما مکاتبه کرده ایم که شعبه تامین اجتماعی به شعبه ثابت تبدیل شود تا مشکل مردم شهرستان حل شود.

وی گفت: استقرار پلیس راه نیز از مطالبات مردم شهرستان است و چند قطعه زمین را برای استقرار معرفی کرده ایم که باید مورد بررسی قرار گیرد.

فرماندار آوج افزود: آوج تنها شهرستان استان قزوین است که فاقد بیمارستان می باشد هرچند در دوسال اخیر در شاخص های بهداشتی و درمانی شهرستان گام های بلندی برداشته شده است.

وی گفت: طرح تعریض گردنه آوج از دیگر مطالبات مردم این شهرستان است که شامل ۹ کیلومتر راه می باشد که ۲ کیلومتر آن زیرسازی و تعریض  شده و هفت کیلومتر دیگر باقی مانده است.

علیرضایی اضافه کرد: سال گذشته وزیر وقت از این طرح عمرانی بازدید کرد ولی کار خاصی صورت نگرفت و تکمیل آن نیازمند پیگیری است.

این مسوول افزود: سال گذشته سیلی در این شهرستان به وقوع پیوست که خسارات زیادی به بار آورد و چهار نفر از شهروندان آوجی فوت کردند و یک نفر مفقود شد ولی هنوز خسارتی به آنها پرداخت نشده است.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی