به گزارش خبرنگار ما؛ به مناسبت دهه مبارک فجر، دو پروژه تامین آب آشامیدنی روستاهای لوشکان و اسلام آباد از توابع شهرستان تاکستان مورد افتتاح رسمی قرار گرفت و اهالی این روستاها از نعمت آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار شدند. 

مهدی حسینخانی قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این مراسم ضمن تقدیر از شکیبایی مردم لوشکان در بحران کمبود آب تابستان گذشته گفت: این بحران با مدیریت فشار کنترل شد ولی هم اکنون با بهره برداری از این پروژه به میزان کافی آب تولید شده و نگرانی مردم برطرف شده است.

مهدی حسینخانی در تشریح پروژه روستای لوشکان افزود: برای این پروژه، حفر و تجهیز یک حلقه چاه با دبی 40 لیتر بر ثانیه و 200 متر خط انتقال با هزینه 20 میلیارد ریال صورت گرفته و 3850 نفر از اهالی این روستا از آن برخوردار شده اند.

وی در خصوص پروژه تامین آب آشامیدنی روستای اسلام آباد نیز تصریح کرد: برای این پروژه نیز یک کیلومتر خط انتقال، شبکه توزیع و واگذاری انشعاب با هزینه ای معادل پنج میلیارد ریال صورت گرفته و 100 نفر از اهالی این روستا از آب مناسب و پایدار بهره مند شده اند.

در ادامه مراسم نیز رضا طاهری، فرماندار تاکستان و حجت الاسلام محمدحسین شهبازی، امام جمعه شهر اسفرورین طی سخنانی از خدمات دولت برای تامین آب روستاها تقدیر کردند.

شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در دهه مبارک فجر امسال 19 پروژه تامین آب آشامیدنی در مناطق شهری و روستایی استان را با هزینه ای بالغ بر 363 میلیارد و 360 میلیون ریال افتتاح خواهد کرد که با بهره برداری از این پروژه ها 12 هزار و 568 خانوار شهری و روستایی از آب سالم و مطمئن منتفع می شوند.

منبع:برنا