باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

سند ۱۲۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه‌های قزوین صادر شده است

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: از سال ۹۹ تاکنون با پیگیری های به عمل آمده و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک استان سند ۱۲۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه ای استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار ما، یدالله ملکی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: بعد از انعقاد تفاهم نامه جهت همکاری های مشترکبین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت نیرو در خصوص صدور اسناد اراضی بستر رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت بر انفال، این شرکت از سال ۹۹ اقدام جدی را در این زمینه به عمل آورده که نتیجه آن اخذ سند مالکیت ۱۲۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه های استان تاکنون بوده و این اقدامات با جدیت بیشتر همچنان در حال اجرا می باشد.

وی افزود: اسناد اخذ شده تاکنون مربوط به رودخانه خررود در محدوده شهرستان آوج به میزان هزار و ۱۴هکتار، رودخانه شترک در محدوده شهرستان البرز به میزان ۴۷ هکتار، رودخانه های بازار، باراجین و رزجرد در محدوده شهرستان قزوین به میزان ۱۷هکتار، رودخانه تازه آباد در محدوده شهرستان آبیک به میزان ۲۶ هکتار و کانال آبیاری دشت قزوین در محدوده شهرستان آبیک به میزان ۹۶ هکتار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین با اشاره به وضعیت مالکیت کانال های آبیاری نیز عنوان داشت: اراضی کانال های آبیاری دشت قزوین در زمان احداث براساس تبصره ۴ ماده ۵۰ قانون نحوه ملی شدن آب تملک گردیده ولی بنا بر دلایلی این اراضی فاقد سند مالکیت رسمی بوده و بعضاً دعاوی نیز از سوی مجاورین این کانال ها درخصوص پرداخت حقوق در کشور مطرح می شد که این شرکت با انجام اقدامات مستند سازی موفق به ثبت مالکیت دولت در خصوص این اراضی شد و تاکنون موفق شده به عنوان اولین شرکت آب منطقه ای در سطح کشور پنج سند تک برگی در این خصوص اخذ کند.

ملکی خاطر نشان کرد: اخذ اسناد مالکیت اراضی بستر رودخانه های استان با هدف پیشگیری و کاهش میزان خسارات ناشی از وقوع سیلاب ها و همچنین تثبیت مالکیت دولت توسط این شرکت در دست اقدام بوده و این مهم تا دریافت سند اراضی بستر کلیه رودخانه های استان با جدیت ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: در همین راستا انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی نیز همکاری بیشتری با این شرکت به عنوان متولی حفاظت و صیانت از رودخانه ها داشته باشند تا ضمن حفظ حقوق بیت المال از اقدامات متصرفانه به بستر قانونی رودخانه ها و زمین خواری نیز جلوگیری بعمل آید.

منبع: ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۱۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی