باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین: رسانه ها باید مطالبه گر و مساله محور باشند

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: رسانه ها باید مطالبه گر و مساله محور باشند تا جامعه با کاهش محسوس آسیب های اجتماعی مواجه شود.

محمد حسین فائزی در جمع مدیران نشریات استان قزوین افزود: جریان رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توانند در حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی تاثیر ممتاز و فوق العاده ای داشته باشند.

وی یادآورشد: در چارچوب ساماندهی احوال اصحاب رسانه، دو دغدغه مهم و اصلی دارم. یکی موضوع معیشت اهالی رسانه و دوم موضوع حل مسائل استان و در نهایت، پیوند این دو با هم که می تواند اتفاقات خوبی رقم بزند و بخش عمده ای از دغدغه های موجود را مرتفع نماید.
دبیر شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد: انتظار دارم یک حلقه مشورتیِ متخصصِ نخبگانی، هرچند با تضارب آرا و اختلاف نظرهای موجود در استان شکل گیرد، این رویکرد جدید، نکات مثبت فراوانی دارد و می تواند ضمن شناسایی ضعف و قوت ها، ما را به مقصود نزدیکتر کرده و در حل مسایل، یاریگر ما شود.
 فائزی اضافه کرد: ظرفیت های ما در تمامی ابعاد فرهنگی هنری رسانه ای، فراوان، بی نظیر و مثال زدنی است و رسانه ها باید از این داشته ها بهره لازم و مطلوب را ببرند.
وی در پاسخ به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید حمایت مادی از اصحاب رسانه و روزنامه نگاران داشته باشد، گفت: ما همواره حامی همه ی بخش های وابسته به حوزه متبوع خود هستیم اما موافق نیستم که دستگاه فرهنگ و ارشاد اسلامی مدل پول پاشی و کمک های بلاعوض را در دستور کار قرار دهد، چرا که این شیوه دوام و استمرار ندارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه دولتیِ فرهنگی، منابعی را بیاورد و در اختیار انجمن ها و سایر بخش های وابسته قرار دهد، باید از خود بپرسیم که اساسا وزارت ارشاد تا چه میزان و تا چه زمانی می خواهد اینگونه مساعدت ها را ادامه دهد؟
وی تاکید کرد: برای همه این پیشنهادات، مدل علمی و عملیاتی وجود دارد و آن این است که باید شیوه درآمدزایی در بین اهالی رسانه تغییر یابد، درآمد عزتمندانه و مکفی، دست یافتنی است و اگر نتوانستیم، این ایراد، بر خود ما به عنوان رسانه وارد است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها باید روی حل مسائل این استان دست بگذارند و به جای اینکه گفته شود پول خوب بگیریم تا کار کنیم، کار خوب انجام دهند تا متناسب با آن، اعتبارات مالی دراختیار آنها قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین: رسانه ها باید مطالبه گر و مساله محور باشند


فائزی تصریح کرد: اگر رسانه ها روی حل مشکلات استان از جمله بهبود کیفیت زندگی مردم و حل آسیب های اجتماعی مانند طلاق، کودکان کار، اعتیاد، بیکاری و مشکلات تخصصی حوزه صنعت، اقتصاد هنر و فرهنگ، حل مشکلات صنفی اهالی فرهنگ و هنر و ایجاد یک حلقه پژوهشی در حوزه فرهنگی استان وقت گذاشته و مطالعه نمایند می توانند یاری رسان و بازوی توانمند ما باشند و در این مسیر قطعا از حمایت‌های همه جانبه ی ما برخوردار خواهند شد. چرا که هدف غایی ما این است که عمیق تر و هدفمند تر، حل مشکلات استان را در دستور کار خود قرار دهیم و افقی رو به پیشرفت و قدرتمند را در برابر چشم مردم بگشاییم.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۱/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی