در مراسمی با حضور محمد حسین فائزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد رضا امامقلی مدیر حوزه هنری استان تفاهم نامه همکاری فرهنگی و هنری بین دو دستگاه امضا شد.

این تفاهم نامه میان اداره ارشاد و حوزه هنری استان قزوین در ۹ ماده تنظیم شده و بر اساس مفاد آن بهره گیری از امکانات و ظرفیت های موجود در استان برای تربیت هنرمد کنشگر و انقلابی حرفه ای در تراز انقلاب، ایجادهم افزایی درپیشبرد اهداف فرهنگی و هنری مشترک، ایجاد مجموعه های نوین و کارآمدبرای تربیت نیروی متخصص و توانمند هنری و رسانه ای در برنامه های مشترک به مدت ۵ سال بین دو دستگاه پیش بینی شده است.

محمد حسین فائزی در این مراسم اظهارداشت: امضای این تفاهم نامه شروع جدیدی در فعالیتهای هنری جوانان است که امیدواریم این زیرساخت بتواند به دستاوردهای خوبی در عرصه فرهنگی استان منجر شود.

44

 

وی اضافه کرد: برای تربیت نیروی انسانی متعهد و پویا و خلاق در عرصه هنر و رسانه و اتصال این مجموعه به بازار کسب و کار این تفاهم نامه مسیر روشنی را ترسیم خواهد کرد و بسیار امیدواریم در کوتا مدت در یک ماه آینده و در بلند مدت در یک سال بعد زمینه حضور هنرمندان ماهر در عرصه فرهنگ را مهیا کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم بتدریج از کارهای جدید رونمایی کنیم و این کارها بتواند به معیشت هنرمندان نیز کمک کند.

داشتن پیوست رسانه ای در همه امور ضروری است

فائزی بیان کرد: همه کارها بایستی پیوست رسانه ای داشته باشد تا به سرانجام برسد و امیدواریم در این عرصه نیز رسانه ها همراه ما باشند تا بتوانیم انعکاس خوبی از فعالیتها داشته باشیم.

وی گفت: بدون تردید یکی از ذینفعان این تفاهم نامه بایستی رسانه ها باشند و در نشر محتوای فرهنگی تولید شده مشارکت کنند تا مخاطبان بیشتری جذب کارها شوند   

فائزی اظهارداشت: رسانه ها باید تاثیرگذار باشند و با دوری از نگاه غلط سیاسی شاهد اقدامات موثری در عرصه های مختلف باشیم.

وی بیان کرد:  به لحاظ تکنیک و دانش ارائه موضوع این کار نوینی است و مصمم هستیم تا امروز نیروهای ماهر تربیت کنیم و در عرصه فرهنگ و هنر کارهای نوینی را عرضه کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزین یادآورشد: دو سوم جمعیت در شهرستانها سکونت دارند و باید کاری کنیم همه بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

فائزی گفت: اگر سیاسی کاری ها اجازه دهد و ما بتوانیم نیروهای خود را در عرصه های مختلف به کار بگماریم اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

image_2022_3_14-14_49_47_921_loy

در پایان این مراسم برای گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و تربیت نیروهای هنرمند متعهد تفاهم نامه همکاری بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان قزوین امضا شد.

برنا