باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

آقای رییس جمهور استان قزوین فقط قزوین نیست!!!

دوشنبه, ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۳۵ ق.ظ

آقای رییس جمهور استان قزوین فقط قزوین نیست!!!

حجت اسلام المسیمن سید ابراهیم رئیسی را می توان یکی از بلندپایگان کثیر السفر کشورنام برد چرا که حداقل درکمتر از یک دهه گذشته برنامه سفرهای استانی وی در مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی ، ریس قوه قضائیه و اینک در قامت رئیس جمهور تعطیل ناپذیر بوده است که البته این میزان سفرها منتقدان و موافقانی دارد اما بنا بر تاکید مقام معظم رهبری حضور مسئولان در میان مردم مثبت و امید آفرین و مایه دلگرمی مردم است و همچنین مدیران را به طور مستقیم از مشکلات و نیازهای واقعی مردم مطلع  می کند.

علی رغم اینکه استان قزوین از جایگاه و ظرفیت های بالای در بخش های مختلف برخودار است اما به  دلائل مختلف تاکنون سید ابراهیم رئیسی به عنوان رییس یک قوه به استان قزوین سفر نکرده است ؛   سفر سید ابراهیم رئیسی در قامت رییس قوه قضائیه می توانست برای استان بخصوص در رفع موانع تولید و بازگرداندن  چند واحد مهم و بزرگ صنعتی و تولیدی  به چرخه تولید کار گشا باشد که این فرصت از دست رفت.

 اما به دلائل مختلف سفر رییس وقت قوه قضائیه از جمله به نظر نگارنده برجسته شدن  یک پروند قضائی غیر ضرور در استان که رای نهایی آن ثابت کرد که نیازی به صرف آن میزان انرژی و ظرفیت استان در خصوص آن لازم نبود ؛ به استان قزوین تحقق پیدا نکرد.

معهذا  بر اساس اخبارموثق  در چند روز آینده  سید ابراهیم رئیسی در قامت رییس جمهور به همراه تعدادی از وزراء به استان قزوین سفر خواهد کرد  هرچند مردم استان انتظارداشتند که این سفر با توجه به ظرفیت های استان زودتر انجام می گرفت.

 بهرحال علی رغم تاخیر سفر استانی رییس جمهور به استان قزوین یقینا  حضور رییس دولت سیزدهم  و هیئت همراه می تواند تحولات بسیار خوبی را برای استان در بخش های مختلف رقم بزند.

در کمتر از یکسال گذشته سفر های استانی رییس جمهور به بیشتر استان های کشور  انجام شده است و آقای رئیسی  بعد از پایان سفر رهاورد سفر خود را برای مردم تشریح کرده است .

 در سفرها ی رییس جمهور شاهد تخصیص اعتبارات ویژه برای تسریع روند توسعه استان های مختلف بوده ایم ؛ این بدان معنا است که سفر رییس جمهور می تواند جهش بلندی را در تزریق اعتبارات و امکانات به استان ها بوجود آورد.

بنا بر شنیده ها و با توجه به جلسات هماهنگی که از مدت ها پیش در استان و نهاد ریاست جمهوری شکل گرفته بنا است در سفررییس جمهور و اعضای هیئت دولت  10 هزار میلیارد تومان به استان قزوین  تخصیص پیدا کند ؛ بی شک تخصیص این میزان اعتبار حرکت موتور توسعه استان را شتاب خواهد بخشید.

اما واقعیت این است با توجه به تجربه سفر روسای جمهور قبلی به استان قزوین مردم شهرستان های استان بویژه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله شهرستان ها و بخش های  آوج ، بوئین زهرا ، الموت ، طارم ، تاکستان ، آبیک نگران هستند که اعتبارات سفر رییس جمهور به استان قزوین عادلانه توزیع  نشود  و برخی از جریانات و افراد که نگاه قیم مابانه به دیگر مناطق استان دارند و خود را صاحب بلامنازع استان تصور می کنند در این سفر نیز بخش اعظم اعتبارات سفر رییس جمهور را به پرژوه ها و طرح های حتی غیر اولویت دار مرکزاستان تخصیص دهند.

آقای رییس جمهور مردم شهرستان های استان نگران هستند همان مشاورین و حلقه بسته و تمامیت خواهی که امروز کمر همت بسته اند تا مدیران توانمند شهرستانی  را از حلقه مدیریت استان از جمله استانداری حذف کنند بدون توجه به رویکرد های عدالت محورانه نظام مقدس جمهوری اسلامی و تاکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم در توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته با فلسفه بافی و توجیهات مانع توزیع عادلانه اعتبارات سفر شما در استان شوند.

مردم کوخ نشین و مناطق محروم استان که بنا بر فرموده امام راحل صاحبان و حامیان اصلی انقلاب محسوب می شوند؛  انتظاردارند که ارزش های والای انقلاب اسلامی در توزیع عادلانه اعتبارات در سفر شما با دقت و حساسیت مورد توجه قرار بگیرد تا سال های متمادی مردم شهرستان ها و بخش های محروم  استان از دستاورد های سفر شما به نیکی یاد کنند. 

و سخن پایان اینکه آقای رئیسی دفتر خاطرات مردم شهرستان های  استان قزوین مملو از خاطرات تلخ بی عدالتی و بی انصافی در توزیع اعتبارات و امکانات در استان قزوین از سوی تعدادی از مدیران کل و  شخصیت ها که خود را کدخدای استان  معرفی می کنند و مردم شهرستان ها را رعیت خود می پندارند  است بنابراین ا اجازه ندهید که برگ تلخ دیگر از بی عدالتی در توزیع اعتبارات استانی در سفر شما  بر صفحه های تاریک این دفتر بیفزاید. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۲/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی