باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

گلزار شهدای استانها بایستی به میعادگاه بزرگ مذهبی و پاتوق فرهنگی تبدیل شود

 

گلزار شهدای استانها بایستی به میعادگاه بزرگ مذهبی و پاتوق فرهنگی تبدیل شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: گلزارهای شهدای استانها بایستی به بزرگترین میعادگاه مذهبی و پاتوق فرهنگی تبدیل شود.

 جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ، اعلایی استاندار، رجب رحمانی رئیس مجمع نمایندگان استان، اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید استان و وکیلی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در سالن شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

4567

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در این جلسه گفت: قزوین با سبقه ای که در تمدن سازی دارد برای ما بسیار مهم است و ایران جدید عملا توسط صفویه شکل گرفته که پایتخت اصلی قزوین بوده و در تاسیس انقلاب و دفاع مقدس نیز جایگاه خود را نشان دادید و امروز هم این استان در ابعاد اقتصادی و سیاسی و فرهنگی میتواند الگو باشید.

 

وی بیان کرد: بنیاد شهید برای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت شکل گرفته تا این فرهنگ بماند زیرا حفظ منزلت خانواده های شاهد جزو فرهنگ ایثاراست و باید خانواده ها احترام ببینند و در صدرباشند تا ادامه این مسیر ارزشمند تلقی شود.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران تصریح کرد: جامعه از نظر اخلاقی نسبت به شهدا و بازماندگان شهید دین اخلاقی دارد و شورای عالی ترویج با این نگاه ایجاد شده و مصوباتش اجرایی است.

قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: حوزه بنیاد شهید بعنوان معاونت ریاست جمهور تلقی شده و شورا نقش مهمی دارد و باید هر سه ماه یکبار تشکیل شده و اقدامات آن جدی گرفته شود.

وی گفت: وظیفه داریم عملکرد همه دستگاههای کشور در عمل به قوانین حوزه ایثار و شهادت را بررسی و ارزیابی کرده وگزارش آن را به رئیس جمهور ارائه کنیم.

3333

تامین نیاز مسکن ایثارگران و خانواده شهدا

معاون رئیس جمهور در ادامه اظهارداشت: درحوزه مسکن در استان قزوین آنچه ثبت نام شده ۴۵۸۳ نفر فاقد مسکن  هستند که ۲۳۰۶ نفر در اولویت اول و ۲۲۷۷ در اولویت دوم قرار دارند و از استاندار محترم درخواست می کنیم با کمک راه و شهرسازی اگر زمینی دارید معرفی کنید تا این مشکل را حل کنیم.

وی بیان کرد: قزوین تنها استانی است که ساماندهی گلزار شهدای آنها تقریبا تکمیل شده و ۷ میلیارد تومان هم در این بخش مصوب شده که ۳ میلیارد تومان آن اختصاص داده شده است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ۲۱۶۲ نفر متقاضی در استان داریم که ۱۸۹ نفر فرزند شهید و ۹۷۷ نفر فرزند جانبازان بالای ۷۰ درصد هستند که تاکنون ۱۹۰ نفر مجوز داده شده و ۱۲۷ نفر قبول شده اند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص اشتغال هم یادآورشد: در استان قزوین ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال تعیین شده که ۳۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی در خصوص وضعیت درمان ایثارگران نیز بیان کرد: سرانه درمان از ۱۰۵ هزار تومان به ۳۵۰ هزار تومان افزایش یافته و باید کمک کنیم هیچ خانواده شهید و ایثارگری در بخش درمان دچار چالش نشود.

قاضی زاده یادآورشد: در این استان ۱۹۲۵ دانشجوی ایثارگر داریم که ۲۳۴ نفر در دانشگاه روزانه تحصیل می کنند و باید کمک کنیم بقیه نیز در مراکز روزانه تحصیل کنند.

این مسئول افزود: با افزایش مدارس شاهد موافق نیستیم و باید در ارتقای کیفی تحصیل این مدارس همت کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: مرکز اردوگاهی شهید رجایی درقزوین که مرکز توانبخشی است سه فاز اقامتی، فرهنگی و ورزشی دارد که بخش توانبخشی آن هنوز راه اندازی نشده است.

‌وی بیان کرد: راه اندازی این بخش نیازمند حمایت دانشگاه علوم پزشکی است و آمادگی داریم مدرن ترین مرکز توانبخشی را در استان قزوین راه اندازی کنیم و برای توسعه آن و تبدیل به یک مرکز تفریحی و اقامتی و درمانی حمایت لازم صورت می گیرد.

3333344444

قاضی زاده هاشمی افزود: ۱۵ میلیارد تومان مصوبات سفر برای راه اندازی و توسعه این مرکز تعیین شده که از استاندار انتظار داریم  با اختصاص این اعتبار بتوانیم اجرای این کار را شتاب بخشیم.

وی گفت: طرح سپاس برای ما بسیار اهمیت دارد زیرا نیازمند کسب روحیه معنوی از خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم اما از مدیران کل و شهرداران انتظار داریم همراهی بیشتری در اجرای طرح داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور یادآورشد: دستگاههای اجرایی می توانند 20 درصد منابع خود را برای حل مشکلات ایثارگران همان دستگاه هزینه کنند و ساخت فیلم سینمایی در حوزه ایثار وشهادت، تولید محتوای غنی توصیه می شود.

رونمایی

وی در ادامه بیان کرد: بایستی گلزار شهدا در کشور به بزرگترین میعادگاه فرهنگی و مذهبی استانها تبدیل شده و پاتوق فرهنگی شود.

در ادامه از پوستر کنگره ملی شعر ایثار و کلیپ«مست علمدار» رونمایی شد

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۰۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی