باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

انتخاب سخت و حساس استاندار در انتخاب مدیر جدید جهاد کشاورزی استان قزوین

با توجه به جایگاه ، اهمیت و حساسیت بخش کشاورزی استان قزوین درسطح  ملی که مورد توجه مقامات ارشد کشور بویژه مقام معظم رهبری و رییس جمهور و ..  قرار دارد می توان گفت  استاندار قزوین  بعد از ارتقاء افلاطونی از سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین به عنوان رییس امور اراضی کشور در حساس ترین دوران مدیریت برای انتخاب رییس جدید سازمان جدید جهاد کشاورزی استان قراردارد.

با روی کارآمدن دولت سیزدهم جریان اصول گرا ، انقلابی و حامی دولت بر اساس شاخص های مورد نظر دست به جابجایی و تغییر مدیران کل دستگاه های اجرایی استان زدند تا مدیران مورد وثوق و همسو سکان مدیریت استان را در بخش های مختلف به دست بگیرند  اما واقعیت این است که با گذشت یکسال ازسکانداری مدیران جدید؛  تصمیم گیران در خلوت و جلوت از انتخاب برخی مدیران ابراز پشیمانی می کنند و تغییر مدیران ضعیف اما پر مدعا  را برای اصلاح مسیر اشتباه ، ضروری می دانند.

در کنار گماردن مسئولیت تعدادی از ادارات کل به برخی  مدیران ضعیف ، فشل ، غیر متخصص در حوزه مسئولیت؛  چند انتخاب شایسته و موفق که به دور از نگاه های صرفا سیاسی ، سهم خواهی ، فشارها و ... از جمله رییس سازمان جهاد کشاورزی ، شرکت توزیع برق استان قزوین ، مدیر عامل شهرک های استان ، مدیر کل اداره پست استان و ....  صورت گرفت که این مدیران در مدت حضور کوتاه عملکرد موفق و تحول آفرین در حوزه مسئولیت خود داشته اند.

یکی از مدیران موفق دولت سیزدهم در استان قزوین رضا افلاطونی در سازمان جهاد کشاورزی بود که به سبب عملکرد موفق مورد توجه وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت و به عنوان معاون وزیر و رییس امور اراضی انتخاب شد.

موئلفه های فراوانی را برای عملکرد تحول آفرین افلاطونی می توان برشمرد که از جمله برخوداری وی از تخصص و تجربه در حوزه مسئولیت از دلایل موفقیت افلاطونی بوده است ؛ به دلیل اینکه  افلاطونی فعالیت خود را از پایین ترین سطح مدیریت درجهاد کشاورزی  شروع کرده بود و گام به گام پیشرفت و ارتقاء یافت بود؛  به طور دقیق و کامل ظرفیت های بخش کشاورزی ،  دامی  و .. استان را می شناخت به همین دلیل برنامه های که تدوین کرده بود کارشناسانه و کاربردی بود و در کوتاه ترین زمان پس از در اختیار گرفتن مسئولیت اجرای  آنها را هم آغاز کرد.

 

 

علاوه بر این افلاطونی از ظرفیت و توانمندی کارشناسان جهاد  کشاورزی مطلع و با آنان ارتباط صمیمانه داشت  به همین دلیل افلاطونی در مجموعه جهاد کشاورزی نه تنها از سوی کارکنان و کارشناسان سازمان و حتی بهره وران پس زده نشد بلکه مورد پذیرش و احترام بدنه سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفت و در اجرای برنامه ها و اهداف تعیین شده همراهی و هم افزایی صادقانه و تاثیر گذاری داشتند.

اما بدون هیچ گونه تردید سهم و نقش معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان در موفقیت های افلاطونی به عنوان مدیرسازمان نقشی تعیین کننده و موثر بوده است چرا که موفقیت های سازمان  حاصل یک کار تیمی و گروهی بوده است و هنر افلاطونی این بود که هنرمندانه و هوشمندانه از ظرفیت و توانمندی معاونین ، مدیران و کارشناسان  سازمان در جهت اجرای برنامه های خود استفاده کرد.

عملکرد افلاطونی در کنار تمام شاخص های مثبت و موفق که داشته است قطعا دارای نقد و کاستی های هم بوده است که البته نقد ها و کاستی ها به دلیل موفقیت های حاصل شده کمتر دیده شد که امید است مدیر جدید با تقویت نقاط مثبت و حذف نقاط ضعف فصل ماندگارتری  را از فعالیت و عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان رقم بزند.

همانگونه که در ابتدای سخن یادآور شدیم انتخاب افلاطونی به دور از نگاه های صرفا سیاسی ، سهم خواهی و  فشارها و ... بوده است و امروز جریان اصول گرایی و انقلابی حاصل  و طعم یک انتخاب درست و دقیق را با عملکرد موفق و ارتقاء یافته افلاطونی چشیده است بنابراین ضرورت دارد با توجه به اهمیت بخش کشاورزی استان قزوین در زمینه  تامین و امنیت غذایی کشور مجدد نگاه درست ، دقیق ، کارشناسانه  در انتخاب جدید رییس سازمان جهاد کشاورزی مورد توجه قراردهند.

 یقینا اگر تصمیم گیران فعلی استان وسعت نگاه خود را از انتخاب مدیران ارتقاء دهند و خواسته خود را برای انتخاب مدیرانی بله قربان گو که صرفا شان یک دستگاه را در به کارگیری برخی نیروهای ضعیف ، سفارشی ،  پر مدعا و به قولی یقه سفید پدر خوانده های سیاسی و اجرای برنامه های سطحی و .. تقلیل می دهند؛  تغییر دهند و در انتخاب مدیران منافع کلان نظام ، کشور و مردم و حتی جریان سیاسی خود را مورد توجه قراردهند و در انتخاب مدیران شایسته سالاری را به معنای واقعی مورد توجه قرار دهند  انتخاب رییس جدید سازمان جهاد کشاورزی با توجه به وجود نیرو های توانمند ، با انگیزه و متخصص در این مجموعه که سال ها مسئولیت  داشته و دارند و دوران آزمون و خطا را طی کرده اند؛ کاردشواری نیست.

ناگفته پیداست که باید مدیری سکان هدایت سازمان جهاد و کشاورزی استان قزوین را در اختیار بگیرد که همانند برخی مدیران موفق این مجموعه علاوه بر اینکه از تخصص و تجربه لازم برخودارباشد و در میان کارکنان و بهره وران نیز دارای مقبولیت باشد  از جسارت لازم در دفاع به موقع و محکم از نظرات دقیق کارشناسی خود ، معاونین و کارشناسان برخودار باشد و اجازه دخالت برخی از پدر خوانده های سیاسی و هیچ کار های استان و یا نورسیدگان  پر مدعای سیاسی را در امور سازمان ندهد و به واقع منافع سازمان که منافع عامه مردم است  را فدای  منافع کوچک سیاسی و شخصی برای صاحبان قدرت نکند.

سخن پایان اینکه ادامه مسیر موفق و تحول آفرین افلاطونی در سازمان جهاد کشاورزی استان در گروه تصمیم حساس و تاریخی اعلایی استاندار قزوین و سایر تصمیم گیران در این حوزه است و بی شک انتخاب مدیر جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین سنگ محکی است برای ارزیابی صداقت ادعای ولایتمداری و دفاع از منافع مردم از سوی جریان حاکم فعلی است که آیا این جریان منافع زودگذر سیاسی و ... خود را پای منافع کلان کشور و مردم ذبح خواهند کرد یا خیر ؟   

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی