باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۲۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در استان قزوین پرداخت شد

2100 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در استان قزوین پرداخت شد

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین گفت: امسال 45 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ 2100 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شد.

کاوه نائینی مدیر شعب بانک بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین روز یکشنبه به مناسبت پانزدهمین سالروز تاسیس این بانک در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین فعالیتهای انجام شده و میزان پرداختی های شعب این بانک را تشریح کرد.

نائینی اظهارداشت: خوشبختانه بانک قرض الحسنه مهر ایران مانند یک نهال کوچکی است که 15 سال قبل غرس شد و امروز به شجره بزرگ و پرثمری تبدیل شده که توانسته مشکلات و مطالبات هزاران نفر را برطرف کند.

بانک مهر 3

 

وی بیان کرد: قرض الحسنه یک خدمت اجتماعی برای مردم و محرومیت زدایی است و یک خدمت اقتصادی برای اشتغال، ازدواج و تولید محسوب می شود و به نظر می رسد باید بانکها به سمت کاهش و حتی حذف کارمزد از تسهیلات قرض الحسنه نیز حرکت کنند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین یادآورشد: قرض الحسنه یک خدمت عدالتخواهانه است که همسو با تحقق عدالت اجتماعی عمل می کند و خدمتی مردمی است که با جمع آوری منابع خرد به مردم خدمت رسانده و عواطف را در جامعه ارتقا می بخشد.

نائینی اضافه کرد: این بانک در سراسر کشور با 530 شعبه و در استان قزوین با 13 شعبه و دو باجه نسبت به خدمت رسانی به شهروندان اقدام کرده و خوشبختانه در حال حاضر مشتریان ما در کشور به 13 میلیون نفر و در استان به 300 هزار مشتری رسیده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین تصریح کرد: با داشتن بیش از 300 هزار مشتری خوش حساب در استان توانسته ایم با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به همه آنها گره گشای مشکلات شهروندان باشیم که این خدمت را افتخار خود می دانیم.

بانک مهر 5

گشایش حساب برای 40 هزار نفر در سال جاری

نائینی در ادامه بیان کرد: به دلیل اعتمادی که مردم به این بانک داشته اند خوشبختانه امسال نیز 40 هزار مشتری به سرمایه های انسانی این بانک افزوده شد که 37 هزار نفر به صورت آنلاین برای خود گشایش حساب داشتند.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین اظهارداشت: با راه اندازی پیشخوان مجازی در استان از مراجعه حضوری افراد کاسته شده و رویکرد ما توسعه خدمات الکترونیک برای حذف مراجعه حضوری مردم است.

نائینی اضافه کرد: راه اندازی سامانه توثیق سهام، راه اندازی سیستم برات و سفته الکترونیک، احراز هویت آنلاین سجام، صدور کارت هدیه مجازی، سامانه معدل حساب آنلاین که مشتری وضعیت حساب خود و میزان تسهیلات تعلق گرفته را بدون حضور مشخص کند از خدماتی است که توانسته رضایت مشتریان را جلب کند.

این مدیر گفت: یکی از چالش ها و نگرانی های ما شلوغی شعب و مراجعه حضوری مشتریان برای انجام امور بانکی و دریافت تسهیلات و گرفتن معدل حساب خودشان است که در این راستا همه تلاش خود را به کار بسته ایم تا با کامل شدن فعالیتهای الکترونیکی در این بانک بتوانیم همه خدمات را غیر حضوری ارائه کنیم و شهروندان از طریق همراه بانک این خدمات را دریافت کنند.

بانک مهر 4

استفاده از همراه بانک از مراجعه حضوری مشتریان جلوگیری می کند

نائینی اظهارداشت: به مشتریان خود توصیه می کنیم با نصب سیستم همراه بانک قرض الحسنه مهر ایران در گوشی تلفن همراه خود از مراجعه حضوری به بانک بی نیاز شوند و همه خدمات خود را به صورت الکترونیک و بدون کاغذ دریافت کنند.

توانمندسازی مددجویان در اولویت است

وی در ادامه گفت: در راستای مسئولیت های اجتماعی و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال جاری 400 فقره تسهیلات قرض الحسنه و برای مددجویان بهزیستی 70 فقره وام پرداخت شده است.

نائینی گفت: امسال  45 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ  2100  میلیارد تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفته که حدود 15 درصد آن به مبلغ 300 میلیارد تومان در راستای مسئولیت اجتماعی بانک در قالب وام های ازدواج، فرزند آوری و تبصره 16 بوده است.

   این مسئول اضافه کرد: در راستای مسئولیت های اجتماعی با مشارکت در طرح شهید سلیمانی بیش از 700 میلیون تومان برای خرید 364 قلم لوازم پزشکی و درمانی برای مقابله با کرونا هزینه شده و بیمه حوادث خانه های روستایی، راه اندازی پنل های خورشیدی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، تامین لوازم تحریر و اقلام مورد نیاز محرومان، کمک به سیل زدگان و زلزله زدگان از دیگر کارهای انجام شده در مناطق مختلف کشور است.

وی اظهارداشت: در سفر معنوی اربعین نیز دو هزار فقره تسهیلات سفر به مبلغ 20 میلیارد تومان به متقاضیان زائر پرداخت شد.

بانک 2

هدف گذاری پرداخت 60 هزار فقره تسهیلات

نائینی افزود: امسال تسهیلات قرض الحسنه به 45 هزار نفر پرداخت شده و با هدف گذاری انجام شده امیدواریم تا پایان سال این تعداد را به 60 هزار نفر افزایش دهیم.

وی با اشاره به اهمیت طرح کالا کارت در حمایت از تولید ایرانی و خدمات داخلی گفت: یکی از خدمات مطلوب این بانک استفاده از خدمات «کالا کارت» است که در این راستا با هماهنگی و تفاهم انجام شده با 900 فروشگاه در استان قزوین زمینه فروش اقساطی کالا بدون سود تا سقف 100 میلیون تومان مهیا شده است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 3500 فقره «کارت کالا» به ارزش 110 میلیارد تومان میان متقاضیان توزیع شده و این کار در حمایت از تولیدکنندگان داخلی موثر بوده است.

وی فرهنگ سازی روش قرض الحسنه در بانکداری اسلامی را مهم دانست و از رسانه ها خواست در این عرصه تلاش بیشتری کنند و افزود: با راه اندازی زنگ قرض الحسنه در مدارس تلاش می کنیم این رویکرد در میان جوانان و نوجوانان رایج شود و کمک کنیم تا دانش آموزان از سنین کودکی برای پس انداز قرض الحسنه تشویق شوند.

رشد 85 درصدی منابع بانک مهر در استان قزوین

نائینی در ادامه بیان کرد: در کشور شاهد رشد 60 درصدی منابع بانک بودیم که خوشبختانه این رشد در استان قزوین 85 درصد بوده است.

وی گفت: منابع این بانک در استان 3600 میلیارد تومان است که هفت درصد مجموع منابع بانکی استان را شامل می شود که 2600 میلیارد تومان آن تسهیلات داده شده که 15 درصد آن تسهیلات تکلیفی، وام ازدواج، فرزند آوری و تبصره 16 بوده است.

5566666

پرداخت 4200 فقره وام بدون ضامن در استان

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر استان قزوین اظهارداشت: تاکنون 4200 فقره تسهیلات قرض الحسنه بدون ضامن به مبلغ 110 میلیارد تومان پرداخت شده که 2500 فقره آن کالا کارت بوده است.

وی از شفافیت مالی حسابهای بانکی به عنوان افتخار دیگر بانک قرض الحسنه مهر ایران یاد کرد و افزود: با این اقدام  حساب های مالی سال های گذشته بانک نیز قابل دسترسی برای همه است. 

بانک قرض الحسنه مهر ایران در ردیف بانک های برتر جهان

نائینی در ادامه گفت: خوشبختانه این بانک چند افتخار بین المللی کسب کرده که در آخرین مورد بر اساس گزارش  2022 موسسه بین المللی بنکر در جمع 1000 بانک برتر جهانی قرار گرفته و به افتخارات خود افزوده است.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۹/۲۸
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی