باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شد

دوشنبه, ۵ دی ۱۴۰۱، ۰۹:۴۰ ب.ظ

بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شد

شهردار قزوین از امضای توافقنامه تسویه بدهی به بانک شهر و افزایش سرمایه شهرداری قزوین بعنوان یکی از سهامداران اصلی این بانک خبر داد.

بدهی شهرداری قزوین به بانک شهر تسویه شد

 مهدی صباغی اظهار کرد: سالیان گذشته به منظور اجرای پروژه های عمرانی و آبادانی شهر تسهیلات و اوراق مشارکت از بانک شهر در قالب پیمانکاران و سازمانهای تابعه شهرداری اخذ شده بود که عدم تسویه آن در سررسیدهای مقرر به گره ای بزرگ در مسائل مالی و بودجه شهرداری تبدیل شده بود.

وی افزود: وجود این بدهی و درگیر شدن منابع شهر برای پرداخت آن، خود به یک چالش اصلی و مشکلی برای پیمانکاران شهرداری و همچنین مانعی جدی بر سر راه کارهای بزرگ و اجرای پروژه های شهری و تخصیص منابع مالی به شمار میرفت و حجم قابل توجهی از منابع شهر را مصروف خود می کرد، اما همچنان باقی بود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه از سال گذشته پیگیری های جدی و کارشناسانه برای حل این موضوع در دستور کار قرار گرفت، اظهار کرد: در یک سال گذشته جلسات کارشناسی و بررسی به صورت مداوم و پیگیر برگزار شد و رایزنی های جدی هم در این زمینه بعمل آمد، در نتیجه رایزنی و پیگیری ها، در سال گذشته موضوع به هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان ارجاع شد و با تبیین صحیح مسئله، رأی به نفع شهرداری قزوین صادر شد و با مساعدت نهاد های نظارتی، میزان بدهی شهرداری به مبلغ قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

صباغی اضافه کرد: همچنان موضوع تسویه بدهی بانک شهر و رسیدن به راه حلی نهایی مد نظر ما بود و در نهایت با پیگیری، رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد، روز گذشته موفق شدیم پیرامون تسویه کامل این بدهی به توافق برسیم که با ارزشی حدود هزار میلیارد تومان طی توافقی به امضاء طرفین رسید.

وی در تشریح کلیات این توافق عنوان کرد: ما موفق شدیم علاوه بر تسویه کامل تمام تسهیلات دریافتی از بانک شهر، سرمایه خود را در بانک شهر، بعنوان یکی از سهامداران عمده بانک، به میزان 200 درصد افزایش دهیم که این دستاوردی بزرگ و قابل توجه برای شهر خواهد بود.

شهردار قزوین تصریح کرد: امروز نه تنها ما در حال عبور از بدهی کلان خود در بانک شهر هستیم، بلکه با ایجاد خط اعتباری و استفاده از سایر فرصتهای بانکی اعم از انتشار اوراق مشارکت و ... خواهیم توانست منابع بسیاری را برای ارائه خدمات در شهر ایجاد کنیم.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی