باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
رییس کل دادگستری قزوین نسبت به برخی مسایل شهرستان البرز انتقاد کرد

رییس کل دادگستری قزوین گفت: برخی مسایل موجود در البرز، به خصوص در حوزه شرکت شهرک صنعتی این شهرستان زیبنده مردم منطقه نبوده و انتظار داریم اینگونه موارد توسط مدیران اجرایی پایان یابد.

 علی شعبانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان البرز افزود: شان و جایگاه مدیران تنها برای خدمتگزاری به مردم و جامعه و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هرکس در این زمینه تلاش کند به امانتداری خود عمل کرده است.

وی افزود: مدیران باید از اختلافات سلیقه ای جلوگیری کنند، زیرا این اختلاف سلیقه ها باید موجب تعالی شود و نقدها باید سازنده باشد و این همدلی لازمه خدمت رسانی است.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: مسوولیت ها هم یک فرصت و هم تهدید است و باید از فرصت ها به نحو احسن استفاده کنیم و می بایست ایرادات رفع شود، تا اثرگذاری لازم را داشته باشیم و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند که "مدیران باید با روحیه جهادی و انقلابی کار و تلاش کنند" عمل کنیم.

وی یادآور شد: دستگاه قضایی تمام قد از اقدامات قانونی سایر دستگاه ها و نهادها حمایت می کند و این حمایت همواره در حوزه های مختلف گره گشای مسایل و مشکلات بوده و سایر دستگاه ها در موضوعات مختلف می بایست هماهنگی لازم را به مجموعه قضایی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

شعبانی ادامه داد: یکی از معضلات این شهرستان موضوع تصفیه خانه است، که موجب نارضایتی مردم شده و برخی آلایندگی ها را به محیط زیست منطقه وارد می کند و این موضوع نیز باید به صورت کارشناسی و تخصصی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد و دستگاه قضایی در این خصوص نیز پیگیری های لازم را خواهد داشت.

این مقام قضایی استان قزوین به مسایل و مشکلات حوزه وقف این شهرستان نیز اشاره و اذعان داشت: حوزه وقف تاکنون خدمات بسیار گسترده ای را در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، بهداشتی، فرهنگی به جامعه ارایه داده و می دهد و گره گشای بسیاری از مشکلات مردم است اما باید عیب و نقص های این حوزه نیز مرتفع شود تا برای مردم ایجاد مشکل نکند.

شعبانی همچنین اعلام داشت: برای موضوع املاک شهر صنعتی البرز که مورد انتقاد قرار گرفته در مرکز استان جلسات مختلفی برگزار شده و موارد مختلف و آراء پیشین صادره و ابعاد حقوقی و قضایی آن مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این خصوص طرح دعوا شود و دوباره مورد رسیدگی قرار گیرد و در نهایت احکام قطعیت یافته الزام آور است.

رییس کل دادگستری قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در بحث اغتشاشات، حوادث و ناآرامی های اخیر نیز دستگاه قضایی به وظیفه خود عمل کرد و تمام قد و قاطعانه وارد میدان عمل شد، زیرا در بحث امنیت با هیچ کس تعارف نخواهیم داشت و با وجود اینکه رویکرد ما برخورد با رافت اسلامی است، اما با عناصر اصلی و مسببین حوادث اخیر مماشات نخواهیم کرد و باید هزینه مختل کردن امنیت کشور را بپردازند.

۲۳۵ نفر از مدافعان امنیت در استان قزوین در حوادث اخیر مجروح شدند

دادستان عمومی و انقلاب قزوین نیز در این نشست گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد و گاهی نیز نقدهایی بر این مساله وارد است، اما با همه مسایل و مشکلات باید پایبند به حفظ نظام در هر شرایطی باشیم و نباید با اقدامات خود آب در آسیاب دشمنان نظام بریزیم.

حسن رجبی خاطرنشان کرد: باید شرایط کشور را به خوبی برای جوانان تبیین کنیم تا فریب دشمنان را نخورند.

وی دربخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: ولایت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت الهی است و در حوادث اخیر نیز شاهد بودیم که بیشتر هجمه های ناجوانمردانه دشمنان داخلی و خارجی به سمت ولایت بود و در این شرایط حساس باید پشتیبان و شکرگزار نعمت ولایت باشیم.

وی افزود: در حوادث و ناآرامی های اخیر بیشتر افراد دستگیر شده در همان شب های ابتدایی اعلام ندامت و پشیمانی کردند، زیرا بسیاری از آنها هیچگونه هدفی نداشتند و تحت تاثیر فضای مجازی و سلبریتی ها قرار گرفته بودند و بسیاری از آنها با رافت اسلامی و اخذ تعهد آزاد شدند.

این مقام قضایی استان یادآور شد: در حوادث اخیر ۲۳۶ نفر از ماموران و مدافعان امنیت در استان قزوین مجروح و مصدوم شدند و برخی مسایل و مشکلات برای آنها ایجاد شد و به همین خاطر ما نیازمند قوانین خاص در شرایط خاص هستیم و باید در این خصوص تدابیری از سوی مرکز پیش بینی و قوانین لازم از سوی قانونگذار وضع شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خاتمه خاطرنشان کرد: برخی مسایل و مشکلات در شهرستان البرز در حوزه های مختلف وجود دارد و باید کارگروهی در شهرستان تشکیل شود و این مشکلات اداری مورد بررسی قرار گیرد و برای آنها چاره اندیشی شود و قطعاً دستگاه قضایی نیز به فراخور موضوعات پیگیر حل و فصل آنها خواهد بود تا مسوولان شهرستان در کمال آرامش در خدمت مردم باشند.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۰/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی