باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
 فرار مالیاتی اصناف و شرکت‌ها با برخورد قانونی همراه خواهد بود

قزوین- دادستان قزوین گفت: احراز فرار مالیاتی از سوی اصناف و شرکت‌ها با برخورد قانونی همراه خواهد بود.

 حسین رجبی در تشریح این خبر گفت: برخی اصناف به دلیل فرار و کتمان مالیاتی اقداماتی را برای اخذ درآمدهای خود در پیش گرفته‌اند، که برای شهروندان ایجاد زحمت کرده و همین امر موجب نارضایتی آنها شده است.

وی افزود: به همین خاطر و در راستای حفظ حقوق عامه و همچنین حقوق دولت و بر اساس اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست قوه قضائیه در سال جاری؛ کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در دادستانی مرکز استان تشکیل و جلسات این کارگروه مستمر برگزار شد.

این مقام قضائی استان در ادامه بیان داشت: عدم استقرار دستگاه کارتخوان از سوی برخی پزشکان موجب گلایه مردم شده بود که در راستای مصوبات کارگروه، جلسه توجیهی با سازمان نظام پزشکی برگزار و پزشکان مکلف به دریافت وجه به وسیله کارتخوان شدند و بدون شک در صورت دریافت گزارش مبنی بر تخلف با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

رجبی همچنین اعلام داشت: شناسایی ۱۲۱ نفر از افراد و اصناف دارای فرار مالیاتی و مالیات معوق به ارش ۴۰۰ میلیارد تومان یکی دیگر از اقدامات کارگروه مذکور محسوب می‌شود، که بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته ۷۵ میلیارد تومان وصول و مابقی تقسیط و در مرحله اجرا قرار دارد.

وی تاکید کرد: نشست‌ها و مصوبات کارگروه مبارزه با فرار مالیاتی در سال آینده نیز با قوت و جدیت برگزار و پیگیری خواهد شد و دستگاه قضائی استان در شناسایی، رصد افراد دارای فرار مالیاتی و وصول مطالبات کمک کار سازمان امور مالیاتی استان است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کرد: عدم استفاده از دستگاه کارتخوان و هرگونه اقدام برای دور زدن قانون اعم از درخواست وجه نقد، انتقال وجه از طریق کارت به کارت و یا استفاده از دستگاه کارتخوان به نام سایر اشخاص مستحق جرایم مربوطه در قانون است و شهروندان می‌توانند فرار مالیاتی صنوف و عدم استفاده از دستگاه کارتخوان را از طریق شماره‌های ۱۰۰۰۱۵۱۵ و ۱۵۲۶ به سازمان امور مالیاتی اطلاع دهند، تا مورد بررسی قرار گیرد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۲
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی