باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اعلایی: توجه به دغدغه جوانان و استفاده از ظرفیت آنها از اولویت هاست

 

اعلایی: توجه به دغدغه جوانان و استفاده از ظرفیت آنها از اولویت هاست

استاندار قزوین گفت: توجه به دغدغه جوانان و استفاده از ظرفیت ارزشمند این گروه تاثیرگذار جامعه را از اولویت های مهم خود می دانم.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین عصر شنبه به همراه مهدی رجحانی معاون عمرانی، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین، خورشیدی مدیر کل اجتماعی استانداری و امیر اسلامی صدر معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان به مناسبت هفته جوان در نشست با جمعی از جوانان به دغدغه ها و مطالبات آنها پاسخ دادند.

در این نشست که در سالن باغستان برگزار شد بیش از 40 نفر از جوانان دغدغه ها، مشکلات و دیدگاههای خود را در مدت سه ساعت مطرح کردند و خواستار توجه استاندار و مدیران به آنها شدند.

photo_2023-03-04_20-54-33

 

استفاده از ظرفیت جوانان در فعالیتهای مختلف اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی، فعال شدن شبکه ملی اینترنت، توجه به مشکلات ازدواج؛ اشتغال و مسکن جوانان، پویا نبودن رسانه ملی و دولتی، ضرورت ایجاد واحد گفتمان جوانان، توجه به آسیب های اجتماعی، حل مشکلات فرهنگیان، عمل به وعده از سوی مسئولان، دخالت برخی نمایندگان در انتصاب مدیران، اطلاع رسانی در خصوص شاخص های انتخاب مدیران، برخورد با مسئولان ضعیف، برگزاری نشست های بیشتر با جوانان، توجه به طرح های نیمه تمام، ساخت بیمارستان، استخدام مدال آوران ورزشی، از مهمترین مسائل مطرح شده از سوی جوانان در حضور استاندار قزوین بود.

photo_2023-03-04_20-56-43

محمد مهدی اعلایی بیش از سه ساعت با حوصله همه سخنان جوانان را شنید و به برخی از آنها پاسخ داد.

اعلایی در این نشست اظهارداشت: قرار بود همه صحبت های شما را بشنویم و اگر در جایی غفلت کردیم با یادآوری شما حتما جبران خواهد شد و در ما را هدایت می کند که بهتر تصمیم بگیریم.

استاندار قزوین یادآورشد: دغدغه بکارگیری جوانان و توجه به توانمندی آنها را اولویت خود می دانم و در قزوین تلاش شده در مصادرتصمیم گیری در قالب مدیران و حوزه مشورتی و ایده گرفتن از همه افراد زمینه خدمت بهتر را مهیا کنیم.

اعلایی در خصوص انتقاد به برخی مدیران و تغییر نکردن برخی مدیران دولت گذشته اظهارداشت: در مسئولیتها و انتصابها نگاه ما این است که به کارآمدی افراد توجه کنیم و مهم نیست کسی از دولت گذشته هم در این دوره خدمت کند.

photo_2023-03-04_20-54-55

استاندار قزوین بیان کرد: البته قرارداد دایمی با مدیران نداریم و اگر مدیری نتوانست موفق عمل کند و یا افراد توانمندتری پیدا شدند حتما جایگزین می کنیم و در نیمه اول سال مدیران جدید و قدیمی را ارزیابی می کنیم و اگر نیاز به تغییرات بود حتما آن را انحام می دهیم.

وی در خصوص شاخص ها نیز گفت: در فضای آرمانی شاخص هایی داریم و با محدودیت هم مواجهیم ولی با متغیرهای متاثر از کسانی که انرژی بیشتری می گذارند استفاده می کنیم، البته همه انتخاب ها با استاندار نیست و وزارتخانه و سازمانها نیز دخیل هستند و گاهی افرادی را به ما معرفی می کنند که شاید شرایط لازم را نداشته باشند و مجبوریم استفاده کنیم.

اعلایی اظهارداشت: به هر حال امروز برخی مدیران از دولت گذشته باقیمانده اند و کار می کنند و نگاه ما باید کارآمدی مدیر و مقایسه با جانشینها باشد و اگر با شاخص ها کار کنند قرار نیست به بهانه انتصاب در دولت گذشته ، کنار بروند هرچند همیشه جای اصلاح وحود دارد و در یک مسیر بهبود مستمر حرکت می کنیم.

وی با اشاره به دغدغه جوانان به مسائل آموزش و پرورش گفت: کسانی که معلم هستند دغدغه آینده نگرانه دارند و ما در شورای آموزش و پرورش تاکید کردیم هم کشف استعداد کنند وهم از روزمرگی دور شویم.

استاندار قزوین تصریح کرد: از جوانان خوش فکر که ایده ای دارند دعوت می کنم در شورای آموزش و پرورش شرکت کنند و نخبگان معلم به ما کمک کنند تا برای کیفی سازی تحصیل اقدام کنیم.

photo_2023-03-04_20-56-43

وی بیان کرد: وقایع اخیر نشان داد در این عرصه نقایصی داریم که آسیب دیده ایم وباید برای آن تدبیر کنیم البته فقط تشکیل اتاق فکر کارساز نیست اما اگر می توان فضای موثری تعریف کرد که به توسعه و خلاقیت کمک ‌کند پیشنهاد خود را ارائه دهید تا از ایده های شما در مدیریت بهتر استفاده کنیم.

استاندار قزوین ضمن پذیرش انتقاد در خصوص رسانه ها گفت: در استان در حوزه رسانه اشکال داریم ولی از آنجا که ظرفیت پرداخت رسانه بالاست و ایجاد رسانه راحت شده پیشنهاد می کنم جنبش های رسانه ای راه بیندازید و به پویایی رسانه ها کمک کنید.

اعلایی یادآورشد: یکی از عقب ماندگی های استان در حوزه رسانه است و این ابزار می تواند بالابرنده فهم مشترک اجتماعی و نظام تشخیص اجتماعی باشد و اشکال ندارد رسانه تخصصی شکل بگیرد و خلا را پر کنیم و جوانان علاقمند می توانند وارد رسانه تخصصی شوند.

وی بیان کرد: هر کس داعیه دار تحول است باید خودش به تحول و رشد فردی برسد تا بتواند کار را پیش ببرد لذا  توصیه می شود افراد دغدغه مند دور هم جمع شوید و مطالبه گری را هدفمند کنید و هم رسانه و هم سمن ایجاد کنید تا دغدغه هایتان مطرح و حل شود.

photo_2023-03-04_20-54-24

استاندار قزوین ایجاد امید و نشاط در جامعه را مهم دانست و اظهارداشت: داشته ها را ندیده نگیرید و دنبال دو قطبی شدن نباشید و مراقبت کنید به این سمت نرویم و در یک بستر فرهنگی پیشرو مشکلات را حل کنیم.

وی اظهارداشت: دغدغه افراد باید زمینه اثرگذاری باشد و موضوع مسکن، ازدواج و اشتغال و تسهیلات بانکی را پیگیری می کنیم.

اعلایی تصریح کرد: اتفاقات بزرگی علیه ما رقم زدند و امروز مطالبات شما مانند شرایط عادی مطرح می شود و باید قدردان فضایی باشید کخه یک جوان، کارگر، خبرنگار با جسارت با عالیترین مقام می تواند صحبت کند و این بستر حتما ارزشمند است و باید به آن اهمیت دهیم.

وی در ادامه گفت: باید بپذیریم که اقتصاد رسانه مشکل دارد و رسانه ها وضعیت خوبی ندارند به همین دلیل نمی توانند تولید محتوای مطلوبی داشته باشند وما هم بایستی به اقتصاد رسانه توجه کنیم.

photo_2023-03-04_21-02-08

اعلایی در خصوص مشکلات ناشی از پیش فروش خودرو در استان توسط برخی شرکتها نیز گفت: پیش فروش خودرو از دغدغه هاست و در فضای کسب و کار تاثیر داشته و در حال رسیدگی قضایی است و بزودی تصمیم گیری می شود.

استاندار قزوین حل مشکلات دیرین شهرک عظیمیه و اندیشه را از کارهای مهمی دانست که گره گشای مشکلات عده زیادی از مردم شد.

برنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۱۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی