باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

از شایعه تا واقعیت| ماجرای پیدا شدن گنج در شهر الوند چه بود؟

در هفته های اخیر مطلبی تحت عنوان پیدا شدن گنج در یک ساختمان نیمه کاره واقع در چهارراه خرمشهر شهر الوند(معروف به سه راه مدرسه) در سطح گسترده ای مطرح و نقل شده که خبرنگار فارس به پیگیری آن پرداخته است.

از شایعه تا واقعیت| ماجرای پیدا شدن گنج در شهر الوند چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، شهر الوند با جمعیتی بالغ بر ۸٠ هزار نفر و به عنوان مرکز شهرستان البرز در ۱۴ کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین قرار دارد.

طی هفته های گذشته مطلبی تحت عنوان "پیدا شدن گنج در یک ساختمان نیمه کاره واقع در چهارراه خرمشهر شهر الوند(معروف به سه راه مدرسه)" در سطح گسترده ای مطرح و توقف روند تکمیل ساختمان مذکور نیز به آن گره زده شده است.

خبرنگار فارس این موضوع را از شهرداری الوند و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین جویا شد.

مالک «مجوز گودبرداری» نداشت، شهرداری الوند پروژه را متوقف کرد

امیر حسین پور سرپرست شهرداری الوند در گفت و گو با خبرنگار فارس با اشاره به دلایل توقف احداث این ساختمان، اظهار کرد: مالک ساختمان واقع در چهارراه خرمشهر در سنوات گذشته بدون اخذ مجوز و هماهنگی های لازم از شهرداری الوند، به صورت غیرمجاز اقدام به گودبرداری کرده بود که این موضوع به دلیل احتمال وقوع حوادث و ضرورت پیشگیری از آن، توسط شهرداری پیگیری و دستور توقف پروژه مذکور صادر شد.

وی افزود: پرونده این ملک در مراجع ذی صلاح در حال بررسی است و تا زمانی که تاییدیه ها و مجوزات لازم به شهرداری الوند ارائه نشود، مالک اجازه اجرای هیچگونه عملیات عمرانی نخواهد داشت.

پاسخ اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس اعلام کرد موضوع کشف اشیای تاریخی در ساختمان واقع در چهارراه خرمشهر الوند صحت ندارد و مطلب عنوان شده صرفا شایعه است.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی