باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بالاترین آمار جرم در شهرستان آبیک مربوط به «سرقت» است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک گفت: بیشترین عناوین مجرمانه اخذ شده شهرستان آبیک شامل سرقت که رتبه اول را دارد، تهدید، توهین، ضرب و جرح عمدی و تصادفات می شود.

بالاترین آمار جرم در شهرستان آبیک مربوط به «سرقت» است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، قاضی مرتضی محمدی در دیدار با امام جمعه شهرستان آبیک که به همراه رئیس دادگستری شهرستان آبیک و جمعی از قضات ظهر امروز در دفتر امام جمعه صورت گرفت، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۲ هزار پرونده در دادسرای شهرستان آبیک به ثبت رسیده که بیشترین عناوین مجرمانه اخذ شده شامل سرقت که رتبه اول را دارد، تهدید، توهین، ضرب و جرح عمدی و تصادفات می شود. 

وی قانون کاهش مجازات را سبب تشدید سرقت ها ذکر کرد و گفت: این قانون موجب شده دست قضات در برخوردهایی که می توانستند انجام دهند بسته شود و مجبور به مختومه کردن پرونده شوند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به حمایت از ضابطین قضایی، افزایش این ضابطین را از نظر کیفی بسیار ضروری دانست و افزود: ضابطین قضایی بازوان اجرایی دستگاه قضایی هستند که هرچقدر قوی تر عمل کنند در کشف جرم سریع تر و قاطع تر عمل می‌شود.

محمدی ادامه داد: شهرستان آبیک به عنوان قطب کشاورزی، صنعت و دام طیور مطرح است که برخی از واحدها با مشکلاتی مواجه هستند که در جلسات استاد اقتصاد مقاومتی مسائل و مشکلات این واحدها بررسی و حل و فصل می‌شود. سال گذشته یک واحد تولیدی که حدود 10 سال حساب  واحد مسدود بود با بررسی و پیگیری لازم مشکل آن حل شد و در حال حاضر می تواند برای ۵۵۰ نفر اشتغالزایی کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل یک واحد تولیدی در حال بررسی و پیگیری است که با حل مشکل این واحد، در طرح توسعه حدود ۳۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

این مسئول قضایی تصریح کرد: در خصوص حقوق عامه شهرستان آبیک موضوعات و مسائل با همکاری و همراهی اعضای شورای تامین پیگیری می‌شود که می‌توان به مسائل مرتبط با معادن و محیط زیست اشاره کرد که درخواست ها و پیگیری های امام جمعه شهرستان آبیک هم است. 

وی افزود: لازم است عقب افتادگی های شهرستان آبیک و کارهای نیمه کاره با سرعت بیشتری از سوی مسئولان پیگیری و به سرانجام برسند.

تجدید میثاق مسئولان قضایی شهرستان آبیک با شهدای نامدار

به گزارش فارس، در نخستین روز از هفته قوه قضاییه قاضی حاجی نصیری رئیس دادگستری شهرستان آبیک به همراه قاضی مرتضی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک، سرهنگ لامعی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان آبیک و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی و نیروی انتظامی شهرستان آبیک با حضور در گلزار شهدای نامدار شهر آبیک، با آرمان های امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر تجدید میثاق کردند. 

سیدجلال حاجی نصیری رئیس دادگستری شهرستان آبیک در این مراسم با بیان اینکه شهدا حقی بر گردن مردم و مسئولان دارند، گفت: لازم است مسئولان همیشه یاد و خاطره شهدا را در طول  زندگی و خدمت به مردم زنده نگه دارند چرا که بهترین سرمایه یعنی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا اسلام و ملت ایران زنده بمانند. 

وی افزود: ذکر نام و یاد شهدا در دل و جان ما معنویت خاصی ایجاد می کنند که تجدید بیعت معنوی با این افلاکیان ما را در خدمتگزاری بهتر و بیشتر به مردم یاری می رساند.

فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی