باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


بابایی صالح:

اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع غیرمجاز موجب تشدید بیکاری می شود/با کارفرمایان متخلف برخورد شود

سرویس اجتماعی
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در کشور تاکید کرد و گفت: برخی کارفرمایان با بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز درمشاغل ساختمانی حق کارگران داخلی را تضییع می‌کنند.
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع غیرمجاز موجب تشدید بیکاری می شود/با کارفرمایان متخلف برخورد شود

روح‌الله بابایی صالح در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز تهدیدی جدی برای نیروی کار داخلی است، تصریح کرد: در حالی که مساله اشتغال اولویت اول کشور است کارفرمایان نباید با بکارگیری نیروی کار خارجی غیرمجاز حق کارگران داخلی را تضییع کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در کشور تاکید کرد وگفت: البته اگر نیروی کار داخلی از عهده انجام برخی مشاغل سخت نمی‌آیند ضرورت دارد چنین کارهایی به نیروی کار خارجی که دارای کارت اقامت است واگذار شود بنابراین واگذاری مشاغل به نیروی کار خارجی غیرمجاز غیرقانونی است و باید با کارفرمایان به شدت برخورد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، درباره برخی اظهارنظرها در رابطه با بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرداری تهران، گفت: به نظر می رسد شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی چنین اقدامی را انجام ندهد و به طور حتم این کارگران دارای کارت و پروانه کار هستند.

بابایی صالح با تاکید بر اینکه در صورت قطعی بودن موضوع بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز در شهرداری باید با این دستگاه به شدت برخورد کرد، تصریح کرد: در صورتی که صحت و سقم این موضوع تایید شود می طلبد نه تنها با این دستگاه بلکه با تمامی ارگان ها و پیمانکارانی که با بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز حق نیروی کار داخلی را تضییع می کنند برخورد قاطع و جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اشغال فرصت های شغلی توسط اتباع غیرمجاز موجب تشدید بیکاری شده و آسیب‌های فراوان زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل داخلی موجبات آسیب به بازار کار کشور و همچنین از دست رفتن فرصت های شغلی را فراهم می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه اغلب مسئولان اجرایی از تردد اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور مطلع هستند، تصریح کرد: از آنجایی که اتباع بیگانه غیرمجاز علاوه بر اشغال فرصت‌های شغلی مشکلات امنیتی و اجتماعی زیادی را در کشور رقم خواهند زد بنابراین به صورت جدی نیاز است اداره اتباع بیگانه هر استان با همکاری نیروی انتظامی و دیگر دستگاه های اجرایی با اتخاذ راهکارهای ویژه از ورود این افراد به کشور جلوگیری کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه برخی اتباع بیگانه غیرمجاز به طور مداوم در حال تردد به کشور هستند، گفت: دستگاه های ذی ربط باید به صورت مداوم کارت اقامت اتباع بیگانه در کشور را مورد بررسی قرار دهند و از ورود اتباع بیگانه غیرمجاز به کشور جلوگیری کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم برخورد قاطع و جدی با کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز می کنند تاکید کرد و گفت: کارفرمایان با بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز از یک سو حق آنها را تضییع و از سویی حق نیروی کار داخلی را از بین می برند و علاوه بر این موجب بروز انواع مشکلات امنیتی، اجتماعی و بهداشتی در کشور می شوند./

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی