باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رئیس شورای اسلامی شهر بیدستان


طرح‌های نیمه تمام بیدستان قزوین ۳میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهرداری بیدستان
رئیس شورای اسلامی شهر بیدستان گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام شهری شامل المان شهدا، آرامستان، بوستان بانوان، کتابخانه، جاده دسترسی اتوبان، بازارچه محلی سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

*شهر بیدستان چه تعداد جمعیت دارد و مهم‌ترین مشکلات کنونی آن چیست؟

شهر بیدستان با ۱۵۰ هکتار وسعت در مسیر قزوین به محمدیه قرار دارد و با ۲۵ هزار نفر جمعیت هرچند مساحت کمی دارد اما به دلیل قرارگرفتن در مسیر جاده اصلی و نزدیکی به مرکز استان موردتوجه افراد کم‌درآمد برای سکونت است لذا شاهد مهاجرت گروه‌های مختلف به آن هستیم که ضرورت خدمات‌رسانی بیشتر را دو چندان می‌کند.

البته یکی از مشکلات فعلی آن اوقافی بودن زمین‌هاست که دریکی دو سال گذشته پیگیری لازم برای حل آن انجام‌شده و امیدواریم با همکاری بیشتر اداره اوقاف در این زمینه تصمیمات لازم گرفته شود.


 *رویکرد شورای شهر برای اولویت دادن به مشکلات شهری چیست و آیا تعامل لازم بین اعضا و شهردار وجود دارد؟

همه اعضا باور دارند تنها با تعامل و همکاری همه‌جانبه و دور بودن از حاشیه‌ها می‌توان به موفقیت رسید و رضایت شهروندان را جلب کرد لذا با رویکرد صداقت، عدالت اجتماعی، انضباط مالی، دوری از تنش و حاشیه همه همت خود را برای رسیدگی به نیازها و مشکلات به کار بسته‌ایم تا به توسعه و آبادانی شهر کمک شود.

در این راستا ضمن تعامل با شهردار با رویکردهای خدمت‌رسانی توانستیم به‌عنوان شورای نمونه معرفی شویم که این موفقیت رسالت ما را در سال جاری نیز سنگین می‌کند البته در شرایط کنونی می‌توان گفت نبود مدیریت شهری از آسیب‌ها و مشکلاتی است که شوراها را رنج می‌دهد که برای رفع آن باید اقدام لازم صورت گیرد.

در شهرهای کوچک مانند بیدستان مردم فقط شورا را برای حل مشکلات خود می‌شناسند و اگر آب و برق هم نداشته باشند به ما مراجعه می‌کنند و به دلیل نبود ادارات شهرستانی در این شهر باید برای همه نیازهای شهروندان پاسخگو باشیم که کار را سخت کرده است.

*یکی از مسائلی که معمولاً در شهرهای کوچک بروز می‌کند ساخت‌وسازهای غیرمجاز است آیا در بیدستان هم این مشکل راداریم و برای مقابله چه کرده‌اید؟

خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته و نظارت و کنترل قانونی شاهد کمترین تخلف ساختمانی در بیدستان هستیم و جلوی ساخت‌وسازهای غیرمجاز گرفته‌شده که این وضعیت از آمارهای کمیسیون ماده۱۰۰ کاملاً مشخص است.

برای مقابله با این پدیده که می‌تواند در آینده مشکل‌ساز شود تلاش کرده‌ایم مجوزهای قانونی را به‌موقع و با سهولت در اختیار مردم قرار دهیم تا هیچ بهانه‌ای برای تخلف نباشد البته ممکن است تخلف محدودی هم صورت گیرد که با آن برخورد می‌شود   که در سال گذشته کمتر از ۱۰ مورد تخلف صورت گرفت که پرونده لازم تشکیل‌شده و در دست بررسی است.

*چند طرح مهم عمرانی در شهر اجراشده یا در دست اجراست؟ 

به‌هرحال این شهر موقعیتی دارد که نقش اسکان را ایفا کرده و ماندگاری شهر تقویت‌شده لذا شورا و شهرداری در گسترش خدمات عمرانی بسیار جدی است و تأکید دارد تا با تأمین نیازهای عمومی و شهری رفاه و آسایش مردم تأمین شود.

برای تأمین نیازهای مردم بیدستان چند طرح مهم ازجمله ساخت تالار پذیرایی، استقرار کلانتری، احداث پارک و سالن ورزشی در اولویت قرارگرفته و اجرایی شده است.

یکی از پروژه‌های راکد مانده و متوقف‌شده طرح امامزاده سلیمان از نوادگان امام سجاد است که در یک کیلومتری جنوب شرق این شهر واقع‌شده که با اختصاص ۵۵۰ میلیون تومان نسبت به بازسازی و احیاء، اجرای آجرنما، کاشی‌کاری و سنگ‌فرش کف محوطه  امامزاده، شش هزار متر جدول‌گذاری و یک هزار متر دیوارکشی اقدام شده است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

این بنا۵۰۰ مترمربع زیربنا و دو هکتار مساحت محوطه جاذبه گردشگری دارد و می‌تواند موردتوجه گردشگران قرار گیرد لذا بازسازی آن در اولویت قرار گرفت البته ۶۱ میلیون تومان هم از سوی هیئت‌امنا برای ساخت ضریح جدید تأمین‌شده اما کمک اوقاف بسیار ناچیز بوده که امیدواریم در این زمینه حمایت بیشتری صورت گیرد.

با توجه به کمبود فضای ورزشی در شهر و این‌که نیمی از جمعیت بیدستان را بانوان تشکیل می‌دهند ضرورت ساخت بوستان ویژه بانوان احساس شد که این طرح در زمینی به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در حال ساخت است و امسال افتتاح می‌شود.

در حال حاضر آرامستان بیدستان در مرکز شهر قرار دارد که مردم نگران آلودگی آن هستند لذا برای انتقال این مرکز اقدام شده و با خرید قطعه زمینی به مساحت ۳۳ هزار مترمربع در جوار امامزاده سلیمان(ع) با اختصاص ۱۰۰ میلیون تومان مقدمات انتقال آن فراهم‌شده است.

این طرح ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در آن ساخت غسالخانه، جاده دسترسی، دیوارچینی محوطه هم پیش‌بینی‌شده است.

همچنین برای دیوارکشی پیرامون آرامستان ۱۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی‌شده که در فاز یک احداث قبور یک و دوطبقه در دو ماه آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

پروژه تالار شهر برای تأمین کمبودهای رفاهی بااعتباری بالغ‌بر ۱۱۰ میلیون تومان در مساحت ۹۰۰ مترمربع امسال به بهره‌برداری رسید.

المان مزار شهدا که نماد ایثار و شهادت است برای پنج شهید پیش بینی شده تا محلی برای زیارت مردم باشد که این طرح با ۷۰ میلیون تومان به اتمام رسید و المان ورودی شهر هم با ۱۰۰ میلیون تومان ساخته‌شده است.

از دیگر پروژه‌های مهم شهر بیدستان تقاطع غیر هم‌سطح در جاده قدیم قزوین به کرج، تعریض بزرگراه از بیدستان تا پلیس‌راه سه‌راه شهر صنعتی البرز، ساخت کتابخانه عمومی با اهدای یک هزار متر زمین از سوی شورا، بهسازی و انتقال کانال آب محدوده شهری، اجرای توافق با مالکان برای احداث کمربندی در شمال شهر است.

در سال جاری برای بهسازی کانال آب از شمال شهر از محل پارک امام رضا(ع) به سمت غرب شهر ایجاد شده که برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری پیش‌بینی‌شده است.

همچنین سالن ورزشی با ۱۵۴۲ مترمربع با ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار از دیگر طرح‌های دردست اجراست که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و توافق با مالکان برای احداث کمربندی آغاز شده که با ۱۵۰ میلیون تومان در حال ساخت است.

* بودجه امسال شهرداری بیدستان چه میزان است و برای تأمین منابع مالی جدید چه برنامه‌ای دارید؟

بودجه امسال شش میلیارد تومان است که بیشتر آن را به فعالیت‌های عمرانی اختصاص داده‌ایم که ۳۶ میلیارد تومان در این بخش پیش‌بینی‌شده و ۲۴ میلیارد تومان هم امور جاری است که از اداره مالیات به دلیل اختصاص ارزش افزوده به شهرداری‌های کوچک برای اجرای طرح‌های عمرانی تشکر می‌کنیم.

البته برای تأمین منابع دنبال سرمایه‌گذار هستیم که موقوفی بودن اراضی کمی انگیزه حضور را کم کرده است که باید برای آن تدبیر کنیم هرچند برای این کار احداث ۱۰ باب مغازه برای تأمین درآمد انجام شده و یک فرهنگسرا به بخش خصوصی واگذار شده و بازارچه محلی هم در حال ساخت است و تالار پذیرایی هم می‌تواند در تأمین درآمد بسیار مؤثر باشد.

*اولویت‌های امسال شورا و شهرداری در شهر بیدستان چه اموری است؟

تلاش می‌کنیم طرح‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم که مهم‌ترین آنها المان شهدا، آرامستان قدیمی، بوستان بانوان، کتابخانه، جاده دسترسی اتوبان، بازارچه محلی است که تکمیل آن‌ها سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

البته ایجاد شعبه بانک، استقرار ادارات و درمانگاه هم در اولویت است که در برنامه قرار دارد که در این راستا درمانگاه در زمینی به مساحت یک هزارمترمربع در سه طبقه ساخته می‌شود که برای تجهیز آن به همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان نیازمندیم.

با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان برای استقرار ادارات برق، پلیس راهور، دفتر امام‌جمعه و نظام مهندسی اقدام شده است.

*رویکرد شورا در برنامه‌های فرهنگی چیست و تاکنون چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است؟

نگاه اعضا در کنار برنامه‌های عمرانی توجه به مسائل فرهنگی است که در سال گذشته کتاب اصول فرهنگ شهرنشینی در سه هزار جلد توزیع و دو مرحله همایش پیاده‌روی نیز برگزار شد و مراسم سبک زندگی در پارک‌های بیدستان و توزیع کمک مالی به کانون‌های فرهنگی مساجد برای هر کانون ۴ میلیون تومان از جمله کارهای انجام شده است.

همچنین حسینیه شهر در زمینی به مساحت  یک هزار و ۱۰۴ متر و زیربنای ۶۰۰متر ساخته شده که ۴۰۰ میلیون تومان برای آن هزینه شده و برای تأمین رفاه دانش آموزان آسفالت سه مدرسه به متراژ سه هزار متر هم انجام شده و برای تأمین تجهیزات و هوشمندسازی مدارس هم کمک لازم صورت گرفته است.

همه اعضا شورا و شهردار تلاش می‌کنند تا بیدستان شهری آرام و زیبا برای اقامت شهروندان شود و در این راه به همکاری و مشارکت شهروندان نیازمندیم تا با تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام گامی در مسیر رفاه ساکنان آن فراهم شود.


منبع خبرگزاری مهر 

<
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی