باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


پنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان  بویین زهرا برگزار گردید





 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوئین زهرا پنجاه و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی  بویین زهرا و اولین جلسه آن در سال جدید با حضور اعضای این شورا برگزار گردید

ابوالفضل جهانگیربخت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا ضمن خیر مقدم به حاضرین به بررسی مصوبات قبلی شورا پرداخت و اظهار داشت؛ در مصوبات قبلی شورا اکثر ادارات مصوبات را عملی نموده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

ایشان در ادامه به ارائه گزارشی از ایام فاطمیه توسط سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد سفرهای نوروزی از سوی اداره میراث فرهنگی ،ساخت المان شهرداری توسط شهرداری و چهارشنبه آخر سال از سوی ادارات و ارگانهای مسئول را خواستار شد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمد زرینه امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان به فرا رسیدن سال جدید و نام گذاری آن به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت معظم له با درایت و دوراندیشی خویش این سال را اینگونه نام گذاری نموده اند.

وی  به رخدادهای گذشته اشاره و تصریح کرد؛ در ایامی که گذشت مصادف با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، ولادت حضرت امام راحل و حلول ماه پر برکت رجب بود که نتیجه این ماه، اعیاد بزرگ و ولادت یگانه مولود کعبه حضرت علی ابن ابی طالب این بزرگ مرد اخلاص و عمل می باشد که این روز را در تقویم رسمی کشور به بزرگداشت روز پدر نامگذاری کرده اند.





امام جمعه شهرستان بوئین زهرا به آماده سازی جایگاه CNG این شهر اشاره و تصریح کرد؛ با شهردار و شورای شهر صحبت هایی انجام شده و بحمد الله شهردار و شورای شهر اعلام داشته اند که این جایگاه مراحل پایانی را طی می کند و در آینده ای نه چندان دور به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا در بخش دوم صحبت های خود به انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت؛ حضرت آقا در فرمایشات گوهر بار خویش بارها به مقوله فرهنگ اشاره نموده و فرموده اند ((رخنه و نفوذ فرهنگی دشمنان از نفوذ اقتصادی ، سیاسی و غیره بدتر است.

وی  به بحث برگزاری کنسرت ها در بوئین زهرا اشاره کرد و افزود؛ ما باید جشن های مذهبی و میلاد ائمه(ع) را بهانه برگزاری کنسرت ها و مجالس شاد مورد قبول دشمنان نکنیم.  

امام جمعه بوئین زهرا قویا با برگزاری کنسرت های مبتذل در بوئین زهرا مخالفت کرد و از متولیان خواست این چنین برنامه هایی را در سطح شهرستان برگزار نکنند،

حجت الاسلام والمسلمین زرینه عنوان داشت : ما با برگزاری جشن ها مخالف نیستیم اما باید این جشن ها و شادی ها با عرف و شرع منطبق باشد وبا موسیقی و کنسرت های ابتذال مخالف هستیم.

وی به  طراحی و اجرای المان شهداء گمنام اشاره و بیان داشت؛ از شهرداری و مجموعه شورای شهر درخواست می کنیم کار ساخت شهداء گمنام را سریعا به اتمام برسانند و توضیحات شهردار و شورای شهر را در این جلسه خواستار شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا در قسمت پایانی سخنان خویش به ساماندهی مراسمات ترحیم و ترویج آسان ازدواج اشاره وعنوان داشت؛ ما باید از هزینه گزاف  مراسمات بکاهیم و هزینه های اضافی را صرف امورات عام المنفعه نماییم.






در ادامه جلسه مهندس سالار قاسمی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوئین زهرا به راهبردهای شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و اظهار داشت؛ این راهبرد ها بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری هدایت و راهنمایی می شود

ایشان هنر را بر اساس معنویت و مسائل شرعی دانست و یادآور شد در جنگ تحمیلی با هنر اشخاصی چون صادق آهنگران و هنرمندان دیگر رزمندگان اسلام توانستند به پیروزی های چشمگیری دست یافتند.

فرماندار بوئین زهرا به مقوله فرهنگی هنر اشاره و عنوان داشت؛ هرگز شادی های کاذب مدنظر اعضای شورای فرهنگ عمومی نبوده ونیست، و ما برنامه های شادی که اوقات فراغت نوجوانان و جوانان را پر کند باید در اولویت اعضای شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و تهدیداتی که این جوانان را نشانه رفته نقش برآب کنیم.

وی  به بحث برگزاری کنسرت ها اشاره و تصریح کرد؛ هیچ برنامه ای اثر بخش تر از هنر نخواهد بود و اجرای کنسرت ها باید با مدیریت و کنترل انجام شود تا بتوانیم برنامه ای خوب و با نشاط برای جوانان و خانواده های عزیز اجرا نماییم.

در پایان اعضای شورای فرهنگ عمومی گزارشی از مصوبات گذشته و اقدامات انجام شده قبلی به سمع و نظر اعضاء رساندند و به ارائه نقطه نظرات خویش دررابطه با دستور جلسه پرداختند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۵
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۱)

سالار قاسمی فرماندار بوئین زهرا نیست، مدیر کل آموزش و پرورش است برادر!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی