باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر


انصاری بخشدار رامند در سی و دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش رامند؛ رابطه مستقیمی بین افزایش سطح مطالعه و کاهش وقوع جرم برقرار است

 

به گزارش خبرنگار ما مهدی انصاری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش رامند که با حضور خانم دکتر اسماعیی؛مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، در بخشداری رامند برگزار شد، عنوان کرد؛ هرچه میزان سطح مطالعه کتاب در کشور افزایش پیدا کند به همان میزان سطح وقوع جرم و بزهکاری کاهش می یابد، اگر امروز مشاهده میکنیم برخی از کشورهای زندانهای خود را تعطیل کرده اند و یا زندانها را با تغییر کاربری به کانونهای فرهنگی و ترویجیتبدیل کرده اند، ناشی از نهادینه شدن کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح مطالعه است بنابراین رابطه مستقیمی بین افزایش سطح مطالعه و کاهش وقوع جرم و بزهکاری برقرار است.

 

وی همچنین با اشاره به تحقیقات انجام شده پیرامون کتاب و کتابخوانی در حوزه روانشناسی بیان داشت: به ازای هر یک سال مطالعه، به میزان 11 درصد ابتلا به بیماری آلزایمر به تعویق می افتد پس با افزایش سطح مطالعه از پیری زودرس حافظه جلوگیری کنیم.


 

انصاری در ادامه بیان داشت: با شعار به جایی نخواهیم رسید، باید تدابیری بیاندیشم که فرهنگ کتابخوانی را به داخل خانواده ها ببریم در این راستا والدین مهمترین پتانسیل و محرک محسوب می شوند و یکی از بهترین روش ها؛ تشویق کودکان به مطالعه توسط والدین است که باید تقویت شود.

 

وی در پایان خطاب به پدرها و مادرها گفت: دو چیز شخصیت کودک را میسازد؛ بازی و قصه،به کودکان خود کتاب قصه و داستان هدیه دهید و شخصیت آنها را تکامل بخشید.



 

خانم دکتر اسماعیلی در این جلسه بیان داشتند: باید از ظرفیتهای بخش رامند از جمله؛

ظرفیت نویسندگان در خصوص برگزاری کارگاه های نویسندگی ، ظرفیت تریبون نماز جمعه در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه ، ظرفیت سامانه های پیامکی در خصوص معرفی کتاب به بهترین نحو استفاده شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی