باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

چهارمین دوسالانه عکس استانی نینوا در بوئین زهرا پایان یافت






























چهارمین دوسالانه عکس استانی نینوا در بوئین زهرا به کار خود پایان داد.

آئین اختتامیه چهارمین دوسالانه عکس استانی نینوا روز پنجشنبه با حضور اکبر اسکندری نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علیمحمدی معاون مالی و پشتیبانی، حجت الاسلام علی رمضانی مسئول دبیر خانه فرهنگی هنری مساجد استان، رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی بوئین زهرا، تاکستان، البرز، قزوین و آبیک، مسئولان شهرستانی و هنرمندان در سالن غدیر مجتمع فرهنگی هنری ولایت بوئین زهرا برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: با زبان هنر و زبان وعظ و خطابه و با چاشنی مداحی بعد از انقلاب توانسته ایم شور و احساس و شعار عاشورایی را به حد کافی برانگیزیم و به معرفت عاشورایی برسیم و یکی از این معرفت ها هنر عکس و عکاسی است.

اسکندری نژاد عکس را دارای روح و عمق و گستردگی وصف ناپذیری دانست و گفت: عکاسی یک رویداد نویی را روایت می کند و عکس بیان واقعیت نیست بلکه ساختن واقعیت است و با استفاده از زبان هنر و عکس ابعاد معرفتی عاشورا که دارای آموزه های ارزشمندی مانند آزادگی، وفاداری، سعه صدر و وسعت نظر است را به صورت مطلوب به بینده انتقال می دهد.

وی یکی از اهداف اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قزوین را رشد و ارتقای فعالیت های فرهنگی و کسب فضایل فرهنگی دانست و گفت: این اداره کل حمایت همه جانبه از برگزاری جشنواره های مختلف را در شهرستانها تابعه دنبال می کند.

این مقام مسئول در پایان ابراز امیدواری کرد دوسالانه آینده عکس نینوا با حمایت های اداره کل ارشاد قزوین و پشتیبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت کشوری در شهرستان بوئین زهرا برگزار شود.

همچنین در ابتدای این دوسالانه علی نجفی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا گفت: این جشنواره در دهه اول محرم کار مقدماتی را شروع نمود و دریافت آثار تا تاریخ ۳۰ آذر ماه ادامه پیدا کرد و آثار به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید و در مجموع ۷۶ نفر شرکت کننده از شهرستانهای قزوین، بوئین زهرا، تاکستان، آبیک و البرز تعداد و ۵۵۰ قطعه عکس را به دبیر خانه دوسالانه عکس ارسال کردند.

نجفی در ادامه تصریح کرد: داوری عکسها با حضور شیرین برزگر، امین رحمانی و محسن ذین العابدینی در مجتمع فرهنگی هنری ولایت  برگزار شد و پس از مرور متن فراخوان و گفت وگوی جاری جهت هماهنگی، کار ارزیابی و داوری عکس ها صورت گرفت و در نهایت تعداد ۴۱ قطعه عکس از ۲۳ نفر عکاس مورد پذیرش گروه داوران قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بوئین زهرا در ادامه گفت: از تعداد ۴۱ عکس راه یافته به مرحله نهایی ۲۵ قطعه عکس مربوط به بخش آزاد و تعداد ۱۷ قطعه عکس مربوط به بخش عاشورایی به نمایشگاه راه پیدا کردند.

در پایان شیرین برزگر یکی از داوران این دوسالانه به قرائت بیانیه پایانی این جشنواره پرداخت و نفرات منتخب را بدین صورت اعلام کرد.

نفرات برتر بخش آزاد
نفر اول: محمدرضا یوسفی
نفر دوم: گلنوش توفیقی
نفر سوم: توران رضایی
تقدیر ویژه داوران: شیرین رضامند و مهدی معتمد
نفرات برتر بخش عکس عاشورایی
نفر اول: ابوالفضل سلیمی
نفر دوم: پوریا ترابی
نفرسوم: محسن بذرافشان قاسم آبادی
تقدیر ویژه داوران: مهدی کرمی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۴
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی