باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
قزوین

 استاندار قزوین گفت: در شرایط خشکسالی و کاهش منابع آبی توسعه آبیاری مدرن مهمترین راهکار مقابله با کم آبی است و باید مزارع و باغات استان به سیستم نوین مجهز شود.

 عبدالمحمد زاهدی در مراسم افتتاح آبیاری نوین در بخش دشتابی بویین زهرا گفت: در شرایطی که با کمبود منابع آبی مواجهیم بهترین راهکار توسعه آبیاری مدرن است.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد منابع آبی زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می شود وادامه روشهای سنتی در ابیاری می تواند بحرانهای بزرگتری را برای کشور و استان ما ایجاد کند.

استاندار قزوین گفت: اجرای سیستم های نوین ابیاری راهکار مناسبی برای استفاده بهینه از منابع ابی کشور در بخش کشاورزی است اما برای موفقیت نیازمند مشارکت روستاییان و کشاورزان در این عرصه هستیم.

وی اضافه کرد: هرچند تاکنون اقدامات خوبی برای آبیاری نوین و مدرن در استان صورت گرفته اما فرصت نداریم باز هم منابع آبی را هدر دهیم و باید این طرحها با سرعت بیشتری عملیاتی شود.

زاهدی یادآورشد: برای اقتصادی شدن بخش کشاورزی باید هزینه های تولید را کاهش دهیم که یکی از راههای آن استفاده از روشهای نوین در ابیاری است.

در این مراسم که در روستای رحمت آباد بخش دشتابی شهرستان بویین زهرا برگزار شد روح الله بابایی صالح رئیس مجمع نمایندگان استان، رحمانی فرماندار بویین زهرا و فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هم حضور داشتند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۱۳
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی