باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

رمضان خانی بخشدار مرکزی شهرستان آوج:

بارندگی و سیل خسارت های سنگینی را به مردم روستا های شهرستان آوج تحمیل کرده است.


 

بخشدار مرکزی شهرستان آوج گفت : تخریب های صورت گرفته در بیش از ۶۰ درصد روستاها بسیار بیشتر از زلزله ۸۱ است.

احمد رمضان خانی بخشدار مرکزی آوج پس از بازدید از ۸ روستای  خرقان غرب در دهستان حصار از توابع بخش مرکزی در گفتگو با ولی اله حسین زاده  از بروز خسارت های سنگین به روستاهای بخش در جریان بارش ، آب گرفتگی و سیل  اخیر و تخریب واحدهای مسکونی،دامداری های سنتی و انبار علوفه خبر داد و گفت:  تخریب های صورت گرفته در بیش از ۶۰ درصد روستاها بسیار بیشتر از زلزله ۸۱ است.

بخشدار آوج از تخریب۲۷۲ واحد دامداری سنتی ،۷۶ واحد مسکونی خشت و گلی  و ۲۲۲ انبار علوفه و۵۴ دیوار حیاط در روستا های بخش خبر داد و گفت:  متاسفانه با تخریب محل نگهداری دام ها تعداد زیادی  از دام ها تلف شدند و اکنون مردم در نگهداری دام ها و تغذیه آنها به شدت دچار مشکل شده اند.

این مقام مسئول افزود : در حال حاضر اکثر آسیب دیده گان ، دام ها را در منازل مسکونی یا در داخل حصارهای پوشیده با نایلون نگهداری می کنند.



وی خاطرنشان کرد : در جریان سیل اخیر چند پل در بخش مرکزی شهرستان آوج از جمله  پل روستای ارغای علی رغم تلاشهای شبانه روزی تخریب شده بود  که با همت راهداران و شهرداری ترمیم شد.

بخشدار مرکزی شهرستان آوج تصریح ساخت : خوشبختانه با تلاش شبانه روزی راهداران ، شهرداری و دهیاران از ایجاد آسیب  بیشتر به روستاها ، پل ها و تاسیسات پیشگیری شده است



نماینده عالی دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی شهرستان آوج با اشاره به تخریب و خسارت بخشی از جاده های روستایی  تاکید کرد :  پایه تعدادی از پلها در جاده اصلی و جاده های روستایی دچار شکستگی و ۳ پل تخریب شد که بخشی از آنها توسط راهداری ترمیم شده است.

 رمضان خانی همچنین از رانش زمین در چند نقطه و ریزش مکرر کوه در محور اصلی و جاده های روستایی بخش مرکزی شهرستان آوج خبر داد و گفت:  فعلا عملیات پاکسازی محور اصلی انجام شده و جاده های فرعی در روزهای آتی انجام خواهد شد.

وی سپس از تلاش شبانه روزی مجموعه عوامل و اعضای ستاد بحران شهرستان جهت جلوگیری از اتفاقات ناگوار در بخش مرکزی شهرستان آوج خبرداد و افزود :  با پیشگیری های به عمل آمده و انحراف آب سدها از تخریب احتمالی سدها و بندها جلوگیری شد.



بخشدار آوج ضمن تقدیر از تلاش های صادقانه، دلسوزانه و مستمر نیرو های امدادی و خدماتی در بخش مرکزی شهرستان آوج در جریان وقوع سیل گفت :  از حضور ارزشمند بابایی صالح نماینده مردم شهرستان های آوج و بوئین زهرا در  مجلس شورای در کنار نیرو های امدادی و خدماتی که دلگرمی بیشتر نیرو های امدادی را به همراه داشت صمیمانه تقدیر می کنم

رمضان خانی تاکید کرد : مردم نجیب، ولایت مدار و محروم روستا های بخش مرکزی انتظار دارند که مدیران ارشد استان نسبت به جبران خسارت های سنگین آنان توجه و اهتمام ویژه داشته باشند تا مردم بتوانند مجدد با حمایت دولت فعالیت های کشاورزی و دامداری خودرا برای رونق تولید شروع کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۱۹
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی