باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

اقبالی دادستان شهرستان بوئین زهرا هشدارداد:

استفاده ازسهم آب دامداری در امور کشاورزی ممنوع است



 

سعید اقبالی دادستان شهرستان بوئین زهرا در گفتگو با ولی اله حسین زاده با یادآوری بحران آب در کشور از جمله استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد : متاسفانه به علت برداشت های بی رویه از سفره های آب زیر زمینی شاهد کاهش شدید ذخایر سفره های آب زیرزمینی هستیم.

وی ادامه داد: بدون هیچ گونه تردید بحران آب یکی از اصلی ترین و مهم ترین چالش و بحران  پیش روی استان قزوین و شهرستان بوئین زهرا است.

دادستان شهرستان بوئین زهرا در ادامه از عزم جدی مجموعه دادگستری و مدیریت اجرایی استان قزوین در برخورد با برداشت های غیر مجاز سفره های آب زیر زمینی خبرداد و گفت : خوشبختانه با هم افزایی ، همکاری ،تعامل و جدیت تمامی مسئولان استان در بخش های مختلف ، برداشت های غیر مجاز منابع سفره های آب زیر زمینی در استان قزوین کاهش پیدا کرده است.

اقبالی تصریح کرد : هر چند که روند برداشت های غیر مجاز از منابع سفره های آب زیر زمینی نسبت به سال های گذشته کمتر شده است؛  اما برداشت های بی رویه و تاراج گونه منابع سفره های آب زیر زمینی در گذشته آژیر و زنگ خطر بحران کم آبی و حتی بی آبی را به صدا درآورده است.

این مقام قضائی یادآور شد : متاسفانه در شهرستان بوئین زهرا نیز با  حفر چاههای غیر مجاز و برداشت آب منابع سفره های آب زیر زمینی کاهش زیادی پیداکرده است

وی افزود:  تعدادی از چاههای غیر مجاز شهرستان بوئین زهرا  با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی مسدود شده است و عملیات مسدود سازی تعداد دیگری از چاه های غیر مجاز در دست پیگیری و اقدام است.

دادستان شهرستان بوئین زهرا سپس سوء استفاده برخی از بهره برداران از سهمیه تخصیص داده شده به دامداری ها را مورد اشاره قرارداد و خاطرنشان کرد: برخی از بهره برداران علی رغم اینکه صرفا سهیمه و مجوز برداشت محدود آب برای مصارف دامداری دارند؛ اقدام به برداشت بیشتر از سهمیه آب دامداری جهت امور کشاورزی دارند که برخورد قاطع با این افراد در دستور کار دستگاه قضایی قراردارد.

اقبالی از نظارت مستمر و دقیق بر ، برداشت دامداری ها از سهمیه و منابع سفره های آب زیر زمینی خبرداد و تاکید کرد :  با متخلفین و بهره بردارانی که بیشتر از سهمیه تخصیص داده شده از منابع سفره های آب زیر زمینی برداشت کنند به شدت برخورد می گردد و حداکثر مجازات برای متخلفین اعمال خواهد شد.

وی  گفت : با متخلفین و افرادی که بیشتر از حد مجاز از سهمیه آب دامداری برداشت داشته باشند، هیچ گونه ممشاتی صورت نخواهد گرفت چرا که منافع مردم و کشور مهمتراز منافع گروه اندک است.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی