باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۳۳۹ بیمار در قزوین کرونا را شکست دادند

سه شنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۴ ب.ظ
۳۳۹ بیمار در قزوین کرونا را شکست دادند

- ۳۳۹ تن از بیماران مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) در استان قزوین به طور قطعی بهبود یافتند و از بیمارستان‌ها مرخص شدند.

مدیر مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر  اظهار داشت: آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به ۴۷۳ نفر افزایش یافته است.

علی فخار سلیمانی افزود: متاسفانه ۵۳ تن از بیماران مبتلا به کرونا در استان قزوین جان خود را از دست داده اند که بیشتر این افراد سالمند و یا دارای بیماری زمینه ای بوده اند.

وی اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا همچنین یک هزار و ۱۰۳ تن بیمار مشکوک و مبتلا به مشکلات تنفسی در بیمارستان ها و مراکز درمانی شناسایی و تحت مداوا قرار گرفته اند.

فخار سلیمانی تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را در خانه ماندن مردم و پرهیز از حضور در اجتماع عنوان کرد و افزود: با رعایت نکات بهداشتی در کنار خانه ماندن، می توان از ابتلا به کرونا مصون ماند.

وی همچنین گفت: افراد دارای علائم بیماری باید برای تشخیص به پزشک مراجعه کنند و فاصله خود را افراد سالم حفظ کنند در ضمن نباید استرس و اضطراب داشته باشند چرا که این موضوع سیستم ایمنی و دفاعی بدنشان را تضعیف می کند و باید دانست که بسیاری از بیماران مبتلا به این ویروس دارای علائم خفیف بوده و بهبود می یابند.

این مسوول حوزه درمان گفت: شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون و دست نزدن به صورت از مهم ترین راه های پیشگیری از کروناست.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۲۷
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی