باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
طرح ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه در سطح استان اجرا شود

 دادستان قزوین گفت: باید طرح ناامن سازی محل‌های خرید و فروش اموال مسروقه در شهرستان‌های استان اجرا ‌شود که نقش موثری در کاهش چشمگیر سرقت خواهد داشت.

محمد قاسمی در دومین نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر دادستان‌ها و روسای حوزه‌های قضایی، افزود: این طرح در شهرستان قزوین اجرایی شده و تاکنون اموال قابل توجهی از این محل‌ها که تحت عنوان خرید ضایعات فعالیت می‌کردند، کشف شده است.

وی اضافه کرد: این طرح باید در تمامی شهرستان‌ها اجرایی شود چون اگر خریداری برای اموال مسروقه وجود نداشته باشد، قطعا افراد سارق نیز مبادرت به این عمل مجرمانه نخواهند کرد.

قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح‌های مصوب در راستای پیشگیری از وقوع جرم باید در اولویت کاری حوزه‌های قضایی قرار گیرد، اذعان داشت: در راستای پیشگیری از وقوع جرم، طرح ناامن سازی و پاکسازی محل‌های آلوده به مواد مخدر از سوی دادستانی مرکز استان تبیین و برنامه ریزی شده و موارد قابل توجه در اجرای این طرح نیز برای تمامی حوزه‌های قضایی ارسال می‌گردد.

 وی افزود: لازم است اجرای این طرح‌ها با همکاری ضابطان خاص و عام و سایر دستگاه‌ها و نهادها اجرایی شود و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برخورد مناسب صورت گیرد.  

 دادستان قزوین با اشاره به راه اندازی مرکز ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: این مرکز در حال آماده سازی است و خوشبختانه استان در بحث جمع آوری معتادان متجاهر در دوره شیوع بیماری کرونا در ردیف استان های پیشرو قرار دارد.

وی گفت: این طرح باید در حوزه‌های قضایی استان با جدیت در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شود چون قطعا جمع آوری این افراد موجب کاهش سرقت‌های خرد در استان خواهد شد.

قاسمی بیان داشت: برخورد قاطع با جرائم خشن از جمله نزاع دسته جمعی، درگیری منجر به قتل و استفاده از سلاح گرم در استان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص تشکیلات قضایی ورود جدی کرده و مصوبات ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و محکومان سابقه دار نیز باید در تمامی حوزه‌های قضایی اجرایی شود.

ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۰
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی