باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
استان قزوین در آستانه وضعیت قرمز کرونا/شناسایی ۵۶ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا وضعیت استان قزوین در شرایط هشدار و آستانه قرمز شدن قرار گرفت.

پیمان نامدار روز سه شنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: با افزایش بیماران مبتلا به ویروس کرونا وضعیت شهرهای استان در حال نزدیک شدن به شرایط قرمز است.

وی افزود: روز گذشته ۵۶ بیمار جدید به مبتلایان اضافه شد و تعداد افراد بستری نیز به ۳۷۰ نفر رسید که در بیمارستان بوعلی سینا تعداد ۱۵۲ بیمار بستری شدند.

نامدار تصریح کرد: تعداد فوتی‌های استان نیز ۳۵۹ نفر شده که امروز نیز ۳ فوتی جدید به این آمار اضافه شد.

وی تصریح کرد: سیر بیماران در مراکز درمانی بوعلی و شفا صعودی است و تخت بوعلی تکمیل شده و افزایش بیماران از نیمه خرداد و تیر ماه رشد صعودی داشته که دیروز به ۲۷۰ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: در این ایام پذیرش جدید هم اضافه شده و در حال حاضر شهرهای قزوین تاکستان. البرز. بویین زهرا، آبیک و آوج به ترتیب بیشترین مبتلا به ویروس کرونا را دارند.

نامدار افزود: شهرستان قزوین در نیمه دوم تیر ماه در وضعیت نارنجی به سمت قرمز است و چون شهرهای اطراف ما از جمله طارم، لوشان و منجیل قرمز است، ما نیز نگران تأثیر پذیری از این شهرها هستیم.

وی گفت: شهرستان بویبن زهرا هم در وضعیت نارنجی است و چون شهر اشتهارد قرمز شده و با این شهر مراوده جمعیتی وجود دارد نگران قرمز شدن این شهر نیز هستیم.

نامدار اظهار داشت: شهر تاکستان هم امروز نارنجی است و چون استان زنجان قرمز شده امکان قرمز شدن این شهرستان هم محتمل است.

وی گفت: شهرستان البرز در شرایط زرد و آوج و آبیک سفید هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: برای پیشگیری از قرمز شدن وضعیت استان درخواست می‌کنیم همه شهروندان از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و در جشن عروسی و ترحیم شرکت نکنند.

وی بیان کرد: پر رنگ شدن نقش دهیاری‌ها، بخشداری و شوراها برای اطلاع رسانی در مناطق مختلف، تمدید فعالیت مجامع تشکل‌های کارگری، اجازه به آزمایشگاه‌های بخش خصوصی برای آزمایش پی سی آر، تمدید استفاده از هتل ورزش برای نقاهتگاه و تأمین ماسک برای افراد کم درآمد از نکات مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۱
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی