باران اعتدال

باران اعتدال
بایگانی
پربیننده ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تخت‌های «آی‌سی‌یو» در قزوین پر شد

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۸ ب.ظ
 تخت‌های «آی‌سی‌یو» در قزوین پر شد

 جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده است.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکستان، اظهار کرد: برگزاری مراسم عروسی و عزا و تجمعات غیر ضروری عامل اصلی شیوع بیماری کرونا در استان و مخصوصاً شهرستان تاکستان است که باید اینگونه مراسم با محدودیت تعداد نفرات برگزار شود.

معاون استاندار تاکید کرد: در روستاها و بخش‌های شهرستان‌های درگیر کرونا هر نوع مراسمی برگزار می‌شود باید بخشدار، فرمانده کلانتری، دهیار و بهیار روستا بر آن نظارت کنند تا با محدودیت نفرات برگزار شوند.

حبیبی تاکید کرد: تالارهای پذیرایی و هتل‌ها تا دو هفته آینده در شهرهای استان تعطیل است و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و تعزیرات حکومتی باید در این زمینه نظارت داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان تاکستان، خواستار شد: مردم این شهرستان به مدت دو هفته فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی را رعایت کنند و مراسم عروسی و عزا را با محدودیت تعداد افراد شرکت کننده برگزار کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به نزدیکی فصل برداشت محصول در شهرستان تاکستان ضروری است فاصله گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی رعایت شود و جهاد کشاورزی در این خصوص باید اقدام کند.

حبیبی در ادامه تاکید کرد: ضد عفونی کردن شهر به صورت هدفمند در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و شهرداران با هماهنگی بسیج و سپاه، مکان‌های پر رفت آمد شهر را ضد عفونی کنند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به آگاه سازی و آموزش مسائل بهداشتی، افزود: با بهره گیری از فضای شهری با نصب بنر برای اطلاع رسانی و آگاه سازی شهروندان جهت استفاده از ماسک اقدام شود.

حبیبی گفت: با توجه به صنعتی بودن شهرستان تاکستان ضرورت دارد اداره کار شهرستان با نظارت و بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را در این واحدها کنترل و گزارش کند.

وی با اشاره به وضعیت نگران کننده کرونا در سطح استان، تاکید کرد: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسئولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان با تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، هشدار داد: با توجه به آمار بالای مبتلایان به کرونا، ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها پر شده و در زمینه تأمین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی با مشکل مواجه هستیم که این موضوع نگران کننده است.

معاون استاندار گفت: با توجه به شیوع موج دوم بیماری کرونا، دو شعبه بانکی در سطح استان تعطیل و بیش از ۶۰ کارمند بانکی به بیماری کرونا مبتلا شدند.

مهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۶
ولی اله حسین زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی